Αλευρόπιτα (από το site του κ.Η.Μαμαλάκη)

Πεινούσαμε το Σαββατόβραδο αλλά, με το ένα και το άλλο πού όρεξη για πολλά...θέλαμε κάτι απλό να μας "στηλώσει". Ο κ.Μαμαλάκης και η συνταγή της κας Κικίτσας εκ Μονοδενδρίου έδωσαν τη σεμνή και διακριτική λύση...

Πρόκειται για ένα λιτό σνακ κι εύκολο στην προετοιμασία του, εξαιρετικά γρήγορο και χωρίς ιδιαιτερότητες στη γεύση. Γιαυτό και απαιτεί να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιλογή της φέτας...να είναι έντονα πικάντικη ή βουτυράτη με έντονη γεύση...(Κοίτα ποιός μιλάει για φέτα, εγώ που απεχθάνομαι και τη μυρωδιά της!)

Αφού η λιχούδα cook έχει χάσει την όρεξή της με όσα τραγικά μας συμβαίνουν, ας αναρτήσω τις δικές μου (παραδοσιακές πάντα) μαγειρικές εμπειρίες.

Ανακατέψτε με το χέρι 3 χούφτες αλεύρι, 2 αυγά, 1 φλυτζάνι νερό κι αλατοπίπερο.

Θα έχετε ένα πυκνό χυλό τον οποίο θα στρώσετε σε "πολύ καλά λαδωμένο" ταψί. Από πάνω θα μπήξετε πολλά κυβάκια φρέσκο βούτυρο(μου βρισκόταν το Θυμέλη Μυτιλήνης, απίθανο!) και τέλος θα απλώσετε 200 γρ. φέτας τριμμένης με τα δάχτυλα. Το ψήνετε κι αν θέλετε ρίξτε προς το τέλος και λίγη ρίγανη, αν και δεν πρόσθεσε μεγάλη διαφορά στη γεύση της πίτας μου.


Απλό, ελαφρύ και μην φοβάστε, δεν κολλάει στο ταψί. Κάνει και για παιδική γεύση (αν και δεν ενθουσιαζόμαστε μάνα και γιος...)

Σχόλια

Ο χρήστης kiki είπε…
Βουτυρώστε καλά το ταψάκι γιατί στα πυρέξ κολλάει. Όχι λάδωμα. Βουτύρωμα. Είναι νόστιμο πολύ πάντως. Μπορείτε εκτός από φέτα να βάλετε και ζαμπόν ή πιπεριές. Εγώ το προτιμώ με φέτα.
Ο χρήστης tassoula είπε…
Ax γεύση απο την πατρίδα μου.
Ειδικά με σούπερ αλμυρή φέτα είναι τέλεια...
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Για τηγανόψωμο μου κάνει. Φρέσκο-φρέσκο θα μοσχομυρίζει...
Καλή ιδέα για λύση της στιγμής

Γλαρένιες αγκαλιές
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
η cook μακάρι να έχανε την όρεξη της...δυστυχώς μονο όρεξη για μαγειρικά ποστ δεν εχει...κατά τ'άλλα ...το φαγάκι της το τρώει :)
εχω κάμποσα ποστ μαζέψει με συνταγές...θα επανακάμψω σύντομα...
οσο για την αλευρόπιτα πολύ δελεαστική μου ακούγεται...μόνο το βούτυρο μου κάθεται κάπως...βαρύ...
Ο χρήστης artou είπε…
μμμ δείχνει νοστιμότατη και π΄ρεπει να είναι η τέλεια λήση όταν δεν έχεις και πολλά πράγματα στο ντουλάπι σου.


φιλιά και καλημλερεςςςς
Ο χρήστης betty είπε…
Η oneiromageiremata μάλλον έχει δίκιο, θέλει βουτύρωμα γιατί αυτό του προσδίδει περισσότερο γεύση από το ελαιόλαδο.
@Γλαρένια, η υφή της πίτας δεν είναι όπως του τηγανόψωμου, μάλλον προς κέικ πάει αλλά είναι λεπτή.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
λοιπόν την εκανα σήμερα για να συμπληρώσω τα περισσεύματα από αλλες μερες....
μόνο που έβαλα όλο το βούτυρο σε πυρεξ κρύο στους 200 β. να αρχίσει να τσιτσιρίζει...είχα ετοιμάσει το χυλό και τον εριξα από πάνω οπότε αμέσως σκληρυνε η βαση.στη συνεχεια όπως ειπε και η Μπετυ φετα και πιπερι,ραντισα και με λίγο ελαιόλαδο...δεμ κόλλησε και έγινε πολύ τραγανιστή η ζύμη...α..έριξα και μισή κούπα τραχανά!
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Λοιπόν....διάβαζε τί έκανα.
;-)
Από χθες που είδα τη συνταγή, για ένα περίεργο λόγο...με έβαλε σε πειρασμό και με ώθησε σε πειραματισμούς.
΄Εχω πάντα στην κατάψυξη σε δόσεις, γέμιση για σπανακοτυρόπιττα. Μου είχε μείνει λοιπόν, ένα πολύ μικρό σακκουλάκι.
Το άδειασα στη συνταγή σου (όπως τη φράφεις) και πρόσθεσα και τυροκαυτερή....
Δε βαριέσαι είπα, όλα για όλα...
Δε μου λες τί βγήκε;
Μόλις ....τελείωσα το δεύτερο κομμάτι και σου γράφω.

Γλαρένιες αγκαλιές
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
χα...φαίνεται οτι είχαμε τον ίδιο πειρασμό σήμερα!
με τυροκαυτερή;;;!!!...σλουουρπ!!!!
ακούγεται πρώτο...τη λατρεύω...μου έδωσες ωραία ιδεα για την επομενη φορά!
αλευρένιο φιλάκι :)
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Σου λέω...δεν έμεινε τίποτε. Νόμιζα πως τα ...τσογ@@νια μου θα το σνομπάριζαν, αλλά εξαφανίστηκε.
Ναι, έχεις δίκιο, προς ..κέϊκ η υφή του.
Τρέλα η τυροκαυτερή, να το δοκιμάσεις!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Δημοφιλείς αναρτήσεις