CAKE TRES LECHES....ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Ένα κέικ για να γλυκάνουμε τις πρώτες μας μέρες πάλι στα θρανία...στην τάξη...

ΥΛΙΚΑ

Για το κέικ
1 πακέτο βούτυρο ή μαργαρίνη
1+1/2 κουπας ζάχαρη
4 αυγά
2+1/2 κούπες αλευρι φαριναπ
2 βανίλιες
1/2 κουπας γάλα


Για τη σως
1 κουτί μεγάλο εβαπορέ γάλα
1 βάζο
καραμέλα γάλακτος 
1 κούπα κρέμα φυτική

Για το γαρνίρισμα
3-4 κ.σούπας κρέμα μαστίχας

Ετοιμαζουμε το κέικ κατά το συνηθισμένο τρόπο με όλα τα υλικά που αναφέρονται

Το ψήνουμε και αφού το βγαλουμε,το αφηνουμε να κρυώσει εννοείται, και το τρυπάμε μ'ένα ξύλινο καλαμάκι.
Στο μεταξύ ανακατεύουμε όλα τα υλικά για τη σως σ'ένα κατσαρολάκι,σε μέτρια φωτιά ώστε να ενωθουν καλά και να πάρουν μια βράση.Κατεβάζουμε από τη φωτιά και την αφήνουμε να κρυώσει λίγο.

Περιχύνουμε το κεικ με όση περισσότερη σως μπορούμε.Την υπόλοιπη τη φυλάμε στο ψυγειο και τη χρησιμοποιούμε σε κάθε κομματι που σερβίρουμε.
Βάζουμε την κρέμα μαστίχας σε κορνε και γαρνίρουμε την επιφάνεια με ό,τι σχέδιο μας κατέβει ...

Φυλάμε το γλυκό σκεπασμένο στο ψυγείο
Για τη δόση των υλικών που ανέφερα βγήκαν αυτές οι 2 φόρμες που βλεπετε...καταναλώθηκαν δε...τάχιστα..


Posted by Picasa

Σχόλια

Ο χρήστης EKT είπε…
Αυτό λοιπόν που μου αρέσει που με ενθουσιάζει για να το πω πιο σωστά, από την τεχνολογία είναι πόσο γρήγορα καταργεί τις αποστάσεις στο χώρο και το χρόνο. Μέσω της Κύπρου γνωρίζω μια συμπατριώτισσα που μένει στη Ρούμελη. Αγαπητή Cook the Book,( θα αφήσω το σχόλιο και στο δικό σου χώρο) είσαι και εσύ όπως λέμε εδώ " βαφτισμένη" στο Ιόνιο, μια και κατάγεσαι από την Αρκαδιά ( aka Κυπαρισσία). Αλήθεια το ξέρεις πως ο Παλαμάς λάτρευε τη δύση του Κυπαρισσαϊκού; ΄Οσο για μένα, γεννήθηκα στους Γαργαλιάνους και τα καλοκαίρια μένω στο Μάραθο (όχι Μαραθόπολη, δεν μου αρέσουν καθόλου μα καθόλου αυτά τα ψευτοκαθαρευουσιάνικα, νεοελληνικά τοπωνύμια.
Ελένη (ΕΚΤ)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
γενιες ολοκληρες μεγαλωσαν κι απεδωσαν καλυτερα ιδιαιτερα την σχολικη περιοδο με κεικ και κουλουρακια...το κεικ με σως και γαρνιρισμα αντικαθιστα τελεια και γλυκα οπως παστες, ταψιου κλπ.

καλο βραδυ!
Ο χρήστης betty είπε…
Ελένη καλώς μας ηρθες. Η Μάραθος είναι η αγαπημένη μας γωνιά για καφέ! Πέρυσι περάσαμε με καίκι απέναντι στην Πρώτη για τη γιορτή του Δεκαπενταύγουστου και τάξαμε πολλά στην Παναγιά, να μην σκυλοπνιγούμε μέσα σε 15' απόσταση(είχαμε και τον μικρό μας που έμπαινε πρώτη φορά σε βάρκα και το μετάνοιωσε)!
Ξέρουμε ότι ο αδελφός του Κ.Παλαμά είχε κάποιο υψηλό διοικητικό αξίωμα κι εξαιτίας αυτού έμεινε στην Κυπαρισσία ο ίδιος και ο αδελφός του για κάποιο χρονικό διάστημα. Το σπίτι όπου έμεινε είναι ετοιμόροπο(δίπλα στο Κάστρο)κι από εκεί είναι βέβαιο ότι, στην ευρύχωρη για την εποχή βεράντα του, θα ατένιζε με το γαλήνιο βλέμμα του τα καταπληκτικά μας ηλιοβασιλέματα. Λέω "μας" εννοώντας ότι στην Κυπαρισσία έχω δει τα πιο καταπληκτικά ηλιοβασιλέματα τις περισσότερες μέρες του χρόνου. Ως λάτρης του ουρανού, έχω σκαρφαλώσει σε τοίχους για να δω τον ήλιο να δύει στην Οία, έχω ανέβει στον Πέλεκα της Κέρκυρας περιμένοντας επίσης το θέαμα ενός τεράστιου δίσκου φωτιάς να βουτάει σταδιακά στα νερά...αυτό μόνο στην Κυπαρισσία το είδα...
Ο χρήστης betty είπε…
Αδελφούλα το γλυκό σου το λατρεύω γιατί μ'αρέσουν τα αρώματα βανίλιας και μαστίχας...σούπερ. Όλα καλά με το σχολείο μας. Προς το παρόν όμως μπάχαλο ανοργανωσιάς το ολοήμερο...θα πηγαίνει η μαμά ενός συμμαθητή του Γιάννη και θα τους παίρνει και τους δύο στις 2.οομμ...μέχρι να αρχίσουν τα μαθήματα του ολοήμερου...
Ο χρήστης tassoula είπε…
Πω-πω τέλειο!!Αμαρτία...
Ο χρήστης tzonakos είπε…
Mιαμ μου τρέχουνε τα σάλια.
Αλλα βαριέ να το φτιάξω και θα φάω με το κουτάλι μάλλον το Χιώτικο, που εχω ενα βάζο στην άκρη :)
Ο χρήστης EKT είπε…
Αγαπητές φίλες και "εν Ιονίω αδελφές",
Χαίρομαι που σας συγκινεί η δύση στο Ιόνιο όπως εμένα και που σας αρέσει το χωριό μου. Μια μιρκή αντιρρηση, ξέρω πως πολλοί το λένε " η " Μάραθος, όμως εγώ προτιμώ να το λέω όπως το έμαθα παιδιόθεν,"ο" Μάραθος. Το θηλυκό γένος προήλθε από το νεοελληνοβαρβαρικό " Μαραθόπόλις". Στο δικο μου blog http://tsamadou.psichogios.gr γράφω κάτι λίγα για την Πρώτη. Betty, φαντάζομαι τι θα πάθατε πέρσι το δεκαπενταύγουστο, το άκουσα από άλλους προσκηνυτές. Εγώ τη μέρα αυτή προτιμώ να πηγαίνω στο Λαγκούβαρδο. Εκεί είναι μια εκκλησία που έχει συναισθηματική αξία για μας,την έκτισε ο πατέρας της γιαγιάς μου γιατί σώθηκε η οικογένειά του στο σεισμό ( 8 και1/4 ρίχτερ ) του 1886.
Αύριο που θα είμαι Αθήνα, συν Θεώ, θα αναρτήσω μερικές φωτογραφίες με δύσεις και τη Πρώτη. Εδώ δυστυχώς η σύνδεση μου δεν αρκεί. Εως τότε με φιλικούς χαιρετισμούς.
Ελένη (ΕΚΤ)
Ο χρήστης ΕΛΕΝΑ είπε…
Αααααααααχχχχ, το "χαζεύαμε" το κεκάκι σου με την Λαμπρινή εχθές το βράδυ. Μιλούσαμε στο τηλέφωνο, το βλέπαμε και μας ...έτρεχαν τα σάλια. Τέλειο και μυρωδάτο φαίνεται:)) Λατρεύω την μαστίχα:)
Αυτό το Χιώτικο που μπορούμε να το βρούμε όμως?? Σε Σ/Μ δεν νομίζω, έτσι δεν είναι??
Ο χρήστης betty είπε…
Ελένη είμαστε ενθουσιασμένες με την γνωριμία και τις πληροφορίες(υπόσχομαι θα το λέμε ο Μάραθος!). Ξέρεις έχουμε περάσει πολλά ανέμελα μαθητικά καλοκαίρια στην παραλία του Λαγκούβαρδου με παιδικές φίλες που είχαν εξοχικό έξω από τα Φιλιατρά. Θυμάμαι που έκανα βουτιές το δειλινό με τη μάσκα για να δω τον αμμουδένιο βυθό κι από πάνω να περνούν ψαράκια κοπαδιαστά. Είναι ακόμη έτσι;
Ο χρήστης artou είπε…
εμένα αυτό που με ενθουσίασε είναι η γαρνιτούρα καλά είναι σαν να το μυρίζω .τέλειοοοοοοοοο
Ο χρήστης kiki είπε…
Απαπαπαπα! Πειρασμέ!!! Ευτυχώς που ούτε καραμέλα γάλακτος έχω, ούτε χιώτικο! Περιμένω όμως να βγει μια κρυδόπιτα με σοκολάτα! :-)))
Ο χρήστης Ra Ma είπε…
Στους Γαργαλιάνους έκανα την πρώτη Δημοτικού πριν 38 χρόνια. Ήταν ο πατέρας μου ιερέας εκεί.
Τι ωραίος συνδιασμός, νόστιμες και γλυκές επαφές με τα παλιά!
Ο χρήστης EKT είπε…
Αγαπητή Betty,
Πραγματικά ο Λαγκούβαρδος είναι ωραίο μέρος, αλλά και επικίνδυνο. Δεν ξέρω αν το έχεις ακούσει αλλά έχουν πνιγεί αρκετοί εκεί. Ο λόγος είναι τα θαλάσσια ρεύματα που υπάρχουν και για όποιον αγνοεί την ύπαρξη τους ή δεν ξέρει πως να τα αντιμετωπίσει είναι μοιραία. Χθές βράδι και λίγο το πρωί έριξε μια δυνατή βροχή, μετά ο ουρανός καθάρισε και το μεσημέρι, λίγο πριν αναχωρήσω για το " κλεινόν άστυ" έκανα ενα ωραίο μπάνιο σε καταπράσινα νερά στο Μάραθο. Εκεί που κολύμπησα λέγεται "Καγιανάς", να και κάτι σχετικό με τη μαγειρική ! Λέγεται έτσι γιατί υπάρχει ένα σπίτι που ανήκε σε κάποιον ο οποίος είχε αδυναμία στο φαγητό και του είχε κολλήσει το παρατσούκλι. Ως γνωστόν στην επαρχία συνηθίζονται τα παρατσούκλια, κανείς δεν είναι γνωστός με το πραγματικό του όνομα, κάποιοι μάλιστα έχουν και δύο.
Αύριο θα αναρτήσω στο blog μου τις φωτογραφίες που σας υποσχέθηκα και ελπίζω ο φίλος Kollas να θυμηθεί κάτι από τον τόπο που πήγε για πρώτη φορά σχολείο. ΄Ηταν καλές οι αναμνήσεις σου από την πατρίδα μου;
Ελένη ( ΕΚΤ)
Ο χρήστης Ra Ma είπε…
Δυστυχώς ήμουν μικρός. Έχω μόνο εικόνες από τα δύο σπίτια που αλλάξαμε, τις γειτονιές μας, την πλατεία και από το σχολείο μόνο τα κοκοράκια γλυφιτζούρια και τα ζαχαρωτά μαγκουρίτσες που πωλούσαν. Δεν πρόλαβα να κάνω φίλους. Οι δικοί μου έχουν κρατήσει κάποιες επαφές. Επίσης θυμάμαι την διαδρομή από την Κυπαρισσία και τον Μάραθο. Επειδή περνάμε μερικές μέρες κάθε καλοκαίρι στην Κυπαρισσία, είναι στο πρόγραμμα μια επίσκεψη. Μέχρι τότε θα ταξιδεύω με τις φωτογραφίες σας.
Καλημέρα σας.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
χαίρομαι που σας άρεσε το γλυκάκι μου :)
@έλενα και λαμπρινή...έχω την εντύπωση οτι η Λαμπρινή μένει στο εξωτερικό;...ή κάνω λάθος;
το χιώτικο θα το βρείτε στο ΑΒ Βασιλοπουλος σίγουρα,από εκεί το πήρα εγώ

@ελένη
χαίρομαι ιδιαίτερα για τη γνωριμία :)
επισκέφτηκα 'ηδη την ιστοσελίδα σου και χαμογέλασα νοσταλγικά με τη φωτο...
δεν έχω διαβάσει κανένα από τα βιβλία σου εκτός απο μια προδημοσίευση για την Εταιρα του Μ.Αλεξάνδρου και ομολογώ πως μου άρεσε πολύ...ζήτημα χρόνου να το αγοράσω :)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
@una mamma,betty,tassoula,tzonako,artou,oneiromagiremata,kollas,ελενα και λαμπρινή....
μακάρι να έφτανε ένα κομμάτι και σε σας από εδώ :)
Ο χρήστης EKT είπε…
Αγαπητή cook the book,
Mε βάζεις σε καθημερινούς πειρασμούς με τα έργα των χειρών σου.Αύριο θα δοκιμάσω μια κοτόπιτα δικής μου επινόησης και αν "πιτύχει" επιφυλάσσομαι να σας τη δώσω. Αν όχι, θα τη φάω μόνη με το έτερον ήμισυ μου...
Χαίρομαι που σου άρεσε η πρώτη φωτογραφία, δες και τις υπόλοιπες που έβαλε πριν λίγο. ΄Οσο για τα βιβλία θα χαρώ ακόμη πιο πολύ άμα σου αρέσουν.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
πωπω!!! Τι ωραίο!! Μου τρέχουν τα σάλια!!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
καλώς το laxanaki με το ωραίο nick :)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Καλώς σας βρήκαααααα.... Πολύ νόστιμο το blog σας ;)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
merci...merci :0)

Δημοφιλείς αναρτήσεις