ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΛΑΙΟΠΩΛΕΙΟ ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ...



ΡΟΥΘ ΡΕΝΤΕΛ

-Το ροτβάιλερ

Εκδ.Μεταίχμιο

σελ. 488

Η Ινέζ,βασικός χαρακτήρας του βιβλίου,είναι η ιδιοκτήτρια ενός παλαιοπωλείου,η οποία παραλληλα νοικιάζει δωμάτια πάνω από το μαγαζί της και προσπαθεί να ξεπεράσει τον ξαφνικό χαμό του αγαπημένου της συζύγου.

Μια σειρά φόνων από κάποιον που η κοινή γνώμη βαφτίζει ροτβάιλερ(εξαιτίας κάποιας δαγκωματιάς σε ένα από τα θύματα),εκτυλίσσονται παράλληλα με την παρουσίαση των ενοίκων της Ινέζ,καθώς και των σχέσεων που αυτή αναπτύσει μαζί τους-ο Τζέρεμι Κουίκ,που την ελκύει,ο Γουίλ,με τη μορφή του Μπέκαμ και το μυαλό παιδιού,κλεισμένος στο δικό του σύμπαν,η Λουντμίλα(κατά φαντασία Ρωσίδα) και ο φίλος της Φρέντι,τους οποίους η Ινέζ δεν αντέχει,αλλά και η πανέμορφη Ζέιναμπ,με τη διπλή κρυφή ζωή,υπάλληλος του παλαιοπωλείου της Ινέζ....ολοι αυτοί συνθέτουν έναν κόσμο που γοητεύει τον αναγνώστη και του δημιουργεί την επιθυμία να τους γνωρίσει καλύτερα.

Και ξαφνικά ένας σταυρός ασημένιος,που ανήκε σε ένα από τα θύματα και εικάζεται οτι ο δολοφόνος τον είχε κλέψει,ανακαλυπτεται τυχαία από την ιδια την Ινέζ μέσα στο μαγαζί της.

Από εκεί και πέρα η ροή του βιβλίου γίνεται συναρπαστική.

Ο δολοφόνος αποκαλύπτεται στον αναγνώστη γρηγορα(για μένα ήταν μάλλον ο αναμενόμενος) και του διηγείται πώς έφτασε στην πρώτη δολοφονία.Τα κίνητρα όμως παραμένουν άγνωστα τόσο για τον δολοφόνο όσο και για τον αναγνώστη,που παρακολουθεί την αγωνιώδη προσπάθεια του πρώτου να σκαλίζει την περασμένη ζωή του, να προσπαθεί να γινει ο ψυχαναλυτής του εαυτού του και να βρει τί είναι αυτό που τον έχει σημαδέψει πιθανόν στην παιδική ηλικία του και τον ωθεί στο έγκλημα [...τί ήταν αυτο που την έκανε-μια γυναίκα- κατάλληλη,πώς γινόταν και ήξερε όταν την έβλεπε οτι αυτή θα ήταν η επόμενη....],αναρωτιέται.

Η Ρ.Ρέντελ μπάζει τον αναγνώστη με θαυμαστό τρόπο μέσα στη ροή της σκέψης του δολοφόνου,τον κάνει μέτοχο των συναισθημάτων του,ανάμεσα σε όλα και της έξαψης που τον καταλαμβάνει πριν και κατά τη διάρκεια της πράξης της δολοφονίας,όσο και της ελαφράδας που έπεται αυτής [....και μετά ενοιωθε το σώμα του ελαφρύ,αλλά ελεγχόμενο,σαν το σώμα ενός χορευτή....]

Και ολ'αυτά,χωρίς να νοιώθει κανένα αποτροπιασμό ο αναγνώστης,δεν απεχθάνεται τον δολοφόνο,αλλά απορεί κι αυτός μαζί του,γιατί έχει φτάσει ως εκεί,πώς κάποιος που δεν αντέχει να τον αγγίζουν και να αγγίζει,όπως αυτός,ωθείται σε μια σειρά εγκλημάτων,στα οποία σχεδόν πάντα αποφεύγει την ελαχιστη σωματική επαφή με τα θύματά του [....Γιατί τις σκότωσε λοιπόν;Γιατί είχε αναγκαστεί να τις σκοτώσει;Και γιατί αυτή η παρόρμηση είχε ξυπνήσει μόλις πριν 2 χρόνια;....],αναλογίζεται με βουβή οργή ο θύτης για τα θύματά του......

.....Τα υπόλοιπα όμως θα τα μάθετε αν αποφασίσετε να αγοράσετε το βιβλίο.Θα σας χαρίσει πιστεύω,όπως και σε μένα,απολαυστικές στιγμές ανάγνωσης,καθώς μια αναπάντεχη εξέλιξη θ'αναστατώσει τη ζωή του δολοφόνου καθώς και των υπόλοιπων ενοίκων,έτσι ώστε όλων τα μυστικά μοιάζει αναπόφευκτο να μην αποκαλυφθουν....

Λοιπόν είναι το πρώτο βιβλίο της Ρ.Ρέντελ που διαβάζω,αλλά σίγουρα όχι το τελευταίο.

Σχόλια

Ο χρήστης Κωστας είπε…
Κάπως καθυστερημένος και άσχετος με το ποστ...

Καλωσορίσματα!!!

Αυξανόμεθα και πληθυνόμεθα, άρα καλά πάμε :-)
KEEP COOKING
Ο χρήστης Μαρινα ..... είπε…
Γειά σου Κατερίνα.Μαγειρεύεις,διαβάζεις.΄Ομορφες ασχολίες.Λοιπόν επειδή εγώ με την μαγειρική εχω σχέση "ερωτική" δηλ.της κρύβομαι και μου κρύβεται,θα ήθελα αντί για συνταγές να σου προτείνω βιβλία.Που είναι και η πραγματική ερωτική μου σχέση...Με το ίδιο χρώμα η νύχτα και η σιωπή ,Το υστερόγραφο μιας συγνώμης, του Δημήτρη Βαρβαρήγου.εκδ.΄Αγκυρα. Η μυρωδιά σου στα σεντόνια μου του Γιάννη φιλιππίδη, επίσης εκδ.Άγκυρα.Θα ήθελα αν τα διαβάσεις να μου έγραφες την κριτική σου, την άποψή σου.Για μένα διαμάντια σύγχρονης λογοτεχνίας.Όπως κι η Υπατία επίσης του Δημήτρη Βαρβαρήγου.
Ο χρήστης maxforeigner είπε…
Πολύ ενδιαφέρον ακούγεται το... Ροτβάϊλερ.. θα το πάρω μάλλον. Προς το παρόν άρχισα να διαβάζω τη "Γαλλική Σουϊτα" που σύμφωνα με την "anagnostria" είναι ΘΑΥΜΑΣΙΟ βιβλίο... πράγμα που νομίζω φαίνεται ακόμα και από τις πρώτες-πρώτες σελίδες!-- Όσο για τα θαυμάσια γλυκά σου και... τη γυμναστική μου... ευτυχώς που γυμνάζομαι... διαφορετικά θα έφτανα και θα ξεπερνούσα τα... 100 κιλά!!!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
@κώστας:
καλως σας βρήκα!
Τα καλωσορίσματα είναι πάντα καλοδεχούμενα :)
Θα τα λέμε!

@μαρίνα:
σ'ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις...μπήκαν σε λίστα αναμονής(για αγορά βιβλίων!)...δεν έχω διαβάσει κανένα του Βαρβαρήγου αλλά ακούω και από άλλους καλά σχόλια για βιβλία του,να είσαι σίγουρη οτι θα έχεις και τα δικά μου!


@mike:
α...η "Γαλλική σουίτα"....μόνο καλές κριτικές έχω διαβάσει γι'αυτό το βιβλίο και ειδικά μετα την κριτική της"anagnostria" θέλω κι εγώ να το διαβάσω....(Θεέ μου θέλω τουλάχιστον 20 βιβλία να αγοράσω...και ο καταλογος μακραίνει..)
....εντάξει... όχι άλλα γλυκά...σερβίρω παγωμένο αρωματικό πράσινο τσάι (απ'αυτό που πίνω τώρα!)...ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ!
Ο χρήστης maxforeigner είπε…
Α το πράσινο τσάϊ! 2 φλυντζάνια ήδη έχω πιει σήμερα... και φυσικά ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ, αλλά με λεμόνι.Μετά τη γυμανστική και το κολύμπι, δίπλα στη πισίνα. Έφαγα και 2 πράσινα μήλα. -- Όσο για τα πόσα βιβλία θέλω να διαβάσω... μεγάλος ο κατάλογος!
Ο χρήστης anagnostria είπε…
Βλέπω, αγαπητέ Mike, ότι είσαι τακτικός επισκέπτης στο cookthebook.Μεγάλος πειρασμός η μαγειρική!! Αγαπητή φίλη, ζηλεύω την εμφάνιση του μπλογκ σου, ζηλεύω και τη μουσική σου. Εγώ πόρρω απέχω.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
@ mike
είσαι η ...χαρά του γυμναστή και του διαιτολόγου!....έχω ....πρασινίσει από τη ζήλια μου....

@ anagnostria
καλή μου αναγνώστρια είμαι τελείως αρχαρια στα blogs...αν υπαρχει κατι που σου αρεσει στο blog μου,όπως π.χ. η μουσική,απλά κάνε ένα αριστερό κλικ πάνω του ("get the podcast") και θα σε βγάλει στο site όπου μπορείς απλά μ'ένα copy and paste του κωδικα να το βάλεις και στο δικό σου blog ....στη διαθεση σου αν μπορώ να σε βοηθήσω σε κάτι :)
Ο χρήστης betty είπε…
Καλέ πού βρέθηκε αυτός εδώ;!!(Mike);Όλο για υγιεινή διατροφή και γυμναστική μιλάει.Μάλλον "ματάκιας" είναι σαν το Φιλίπ που ειδικά τώρα που είναι σε δίαιτα δε χάνει επεισόδιο του Μαμαλάκη.!
Ο χρήστης 3 parties a day είπε…
Έχω διαβάσει 3-4 βιβλία της Ρουθ Ρέντελ, γιατί ανέκαθεν μου άρεσαν τα τρόμου (βιβλία, ταινίες, τρόμου νά 'ναι κι ό,τι νά 'ναι!)
Το συγκεκριμένο δεν το έχω διαβάσει, αλλά φαντάζομαι πως θα είναι εξίσου καλό με τα άλλα. Είναι πολύ καλή στο είδος της η Ρέντελ.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αποκωδικοποίηση....: θρησκειών, μυθολογιών, ψυχής, σιωπής,.....
Σχηματοποίηση λόγου, κοσμογονία, θεογονία,.....
URL : www.siopi.gr
Γεια.....

Δημοφιλείς αναρτήσεις