Πατσάς και πόδι μοσχαρίσια αυγολέμονο!!!


Σημείωση: ξέρω πολύ καλά ότι σήμερα τα ...μπλιαχ! των συναδέλφων και των αναγνωστριών μας θα έχουν την τιμητική τους. Πλην όμως εγώ παρασκεύασα ένα εθνικό μας έδεσμα και μάλιστα σε μια εκδοχή του πολύ λάϊτ, με πολύ αναλυτικές οδηγίες που όσες μπούνε στον κόπο να το δοκιμάσουν θα μείνουν έκπληκτες από την εκπληκτική νοστιμιά του και θα βγουν και υγιεινά κερδισμένες αυτές και οι οικογένειες τους γιατί τα υλικά αυτά είναι πλούσια στην τόσο ευεργετική για τον οργανισμό ζελατίνη.

ΥΛΙΚΑ:  Ένα πόδι μοσχαρίσιο (και εδώ πρέπει να ξέρουμε ότι όσο πιο τροφαντό είναι το πόδι τόσο πιο τρυφερό είναι) και ένα κιλό πατσάς.


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: 1ο στάδιο. Βράζουμε σε μια μεγάλη κατσαρόλα τα υλικά για μισή ώρα, χύνουμε το νερό και τα βγάζουμε σε ένα πυρέξ. Κόβουμε τα πόδια σε κομμάτια και τρίβουμε όλα τα υλικά με λεμόνι για να καθαρίσουνε πιο καλά και για να μειώσουμε την έντονη μυρωδιά.

2ο στάδιο: βάζουμε τα υλικά πάλι στην κατσαρόλα με καινούργιο νερό και με κομμάτια 3-4 λεμονιών  και βράζουμε σε σιγανή φωτιά μέχρι που να τρυπιούνται άνετα με το πιρούνι.

Χύνουμε πάλι το νερό και βγάζουμε τα υλικά στο πυρέξ. Αφαιρούμε τα λεμόνια, τα κόκαλα και τα λιπαρά μέρη από τα πόδια και τον πατσά

κόβουμε τα υλικά με ένα κοφτερό μαχαίρι στο επιθυμητό μέγεθος, εγώ προτιμάω αυτό το μέτριο που βλέπετε.

Φτάνουμε έτσι στην ολοκληρωμένη εικόνα του κοψίματος που βλέπετε στη φωτογραφία και μετά 

ακολουθεί το 3ο και τελευταίο στάδιο: Βάζουμε τα υλικά πάλι στην κατσαρόλα με καινούργιο πάλι νερό και προσθέτουμε το αλάτι. Σιγοβράζουμε ακόμη για κανα μισάωρο και όταν δούμε πως έβρασε,  ελέγχοντας πάντα και την ποσότητα του ζουμιού, σβήνουμε το μάτι και αυγοκόβουμε. Σερβίρουμε σε βαθιά πιάτα και τα συνοδεύουμε με μπόλικο πιπέρι. 
Όσες είναι θαρραλέες και τολμηρές ας δοκιμάσουν και είμαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα θα δικαιώσει και αυτές για τον κόπο τους και εμένα για την ιδέα!
Καλή σας επιτυχία!

Σχόλια

Ο χρήστης eleni είπε…
Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ!Ίσως επειδή τον έχουν....ότι τον τρώς μετά το ξενύχτη και το ποτό.Και επειδή εγώ δεν πίνω...ίσως γι αυτό και δεν έχω φάϊ,τι να πώ!!!!!!Λέω να δοκιμάσω κάποια στιγμή!!!!Καλό βράδυ Navarino!!!!!
Ο χρήστης Eleni είπε…
Το έχω δοκιμάσει πολλές φορές απο τη μητέρα μου. Είναι ελαφρύ πραγματικά και το κρέας λιώνει στην κυριολεξία.Πιστεύω ότι η ονομασία είναι αυτή που τρομάζει, κάτι που δεν ισχύει με τη γεύση.
Ο χρήστης Ξανθή είπε…
Ήταν το αγαπημένο του πατέρα, το έφτιαχνε με μεγάλη τέχνη. Στο σπίτι τώρα δεν το φτιάχνω για΄τι η μυρωδιά του ενοχλεί.
Ο χρήστης mia maria είπε…
Γιατί μπλιαχ καλέ; Από εμένα μόνο σλουρπ θα δεις! Μόνο που δεν το φτιαχνω συχνά γιατί θέλει πολύ χρόνο και αν το δει ο καλός μου τώρα θα μου το ζητήσει οπωσδήποτε:))
Ο χρήστης ΕΛΕΝΑ είπε…
Navarino μου συγγνώωωωμηηη, αλλά το πρώτο μπλιαχ που θα ακούσεις είναι από μένα!
Δεν μπορώ ούτε να το μυρίσω αυτό το φαγάκι, και δεν είμαι καμιά δύσκολη στο φαγητό.
Απλά δεν μπορώ να το φάω με τίποτα.
Το κακό είναι ότι το λατρεύει ο άντρας μου, με παρακαλάει να του το μαγειρέψω, επιχείρησα μια φορά, αλλά .... δεν άντεξα να ολοκληρώσω χα χα χαα!!
Ετσι το τρώει όποτε το φτιάχνει η μανούλα μου ή η πεθερούλα μου!
Πάντως ξέρω πολλούς που το τρώνε φανατικά, απλά εγώ δεν.....
Καλό σου Σαββατοκύριακο!
Ο χρήστης Eri είπε…
Εγώ μεγάλωσα σε σπίτι όπου πατσά έφτιαχνε η μαμά μου πολύ συχνά.. Τον χειμώνα μια φορά την εβδομάδα..
Μου αρέσει το ψιλοκομμένο κεφαλάκι που απο οτι ξέρω σερβίρεται μονο στην Βόρεια Ελλάδα.. Οταν κατέβηκα στην Αθηνα για σπουδές, πηγα στον Παπανδρέου στην Βαρβάκειο να φάω πατσα και απογοητεύτηκα..
Μια άλλη μέρα πηγα στο αυτόφωρο απέναντι απο την γενική στην Αλεξάνδρας.. και εκεί δυσυχώς.... Τωρα μόνο όταν θα φτιάξει η μαμά μου θα φάω.. και μια και πλεον είμαι πέρα απο τον Ατλαντικό, ίσως το φάω μια στα 4-5 χρόνια...
Μου αρέσει και χωρίς αυγολέμονο.. με μπόλικο ξυδάκι και πολύ μπούκοβο..
Καλό Σαββατοκύριακο!
Ο χρήστης Lila Xagorari είπε…
Τι συμπτωση πνευματων.....σημερα εφτιαξα πατσα αλλα με σκορδοστουπι!
Ο χρήστης Kalli Kent είπε…
Πριν από αυτό το ποστ άκουγα πατσά και έλεγα "μπλιαχ". Αλλά αφού είδα το ποστ σου μπορεί και να τολμήσω να φάω! Όχι να φτιάξω... Ένα ένα, βήμα βήμα! Ήρθα να ανταποδώσω την επίσκεψη και να σου πω ότι η ανάρτησή σου είναι έτοιμη! http://myownkallisblog.blogspot.com/2012/01/cook-book-by-blog.html
Ο χρήστης cook είπε…
α παπα....απλα δε γινεται ουτε για δειγμα να δοκιμασω!!!
εσυ ομως εχεις αψογη βημα προς βημα αναρτηση,που θα γινει τοπ,ειμαι σιγουρη!
Ο χρήστης cook είπε…
@Κάλλη μου
σ'ευχαριστούμε για τη φιλοξενία,καλωσόρισες!
η αναρτηση είναι του navarino,του πλέον ειδικού στα αυθεντικά ελληνικά πιάτα του μπλογκ!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@eleni
Eλενίτσα μου είναι γεγονός ότι πρόκειται για ειδική περίπτωση φαγητού που θέτει πολλά...προαπαιτούμενα! Αν δεν το έχεις συνηθίσει από παιδί είναι δύσκολο να σου αρέσει.
Καλό σου βράδυ!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@ΕΛΕΝΗ
Έχεις δίκιο για την ονομασία. Και να σου πω εγώ πήρα θάρρος και προχώρησα στην ανάρτηση από μια τηλεοπτική εκπομπή που είδα ότι στην Ισλανδία το εθνικό τους φαγητό είναι ένα που έχει ως βάση τον πατσά και το ...αίμα!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@Ξανθή
Οπότε Ξανθή μου εσύ θα είσαι και λίγο φαν αλλά το έχεις εγκαταλείψει για τους λόγους που λες. Βέβαια να σου πω την αλήθεια δεν είναι και φαγητό για πολλές φορές ακόμη και εγώ άντε να το φτιάξω δυο φορές το χρόνο.
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@mia maria
Γειά σου ρε Μαρία να βρω και εγώ μια οπαδό της συνταγής μου! Μακάρι να μπορούσα να στείλω μια μερίδα και στον δικό σου!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@ΕΛΕΝΑ
Σε φαντάζομαι τότε που επιχείρησες αυτό το ατελές ...εγχείρημα σε τι κατάσταση απόγνωσης θα βρισκόσουν και ...γελάω!!!!
Καλό σου βράδυ!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@Eri
Αχ βρε Έρη εσύ που είσαι φαν μας πέφτεις μακριά! Πως να σου στείλω ρε παιδί μου; Αυτό που λες πάντως για το κεφαλάκι το έχω φάει στη Λάρισα και είναι θεσπέσιο. Το λένε πατσά και αυτό που λέμε εμείς πατσά εκεί το λένε σκεμπέ. Να είσαι καλά εκεί πέρα και όταν θα έρθεις το περιποιείσαι.
Καλό βράδυ!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@Λίλα
Καλά ρε εσύ φοβερή σύμπτωση! Το σκορδοστούμπι είναι ο κανόνας αλλά με το αυγολέμονο γίνεται πιο λάϊτ.
Καλό σου βράδυ!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@cook
Αποκάλυψε προσωπικά δεδομένα και θα το βρεις μπροστά σου: όταν θα σε έχουν κρατούμενη θα σου φέρουν στο στόμα σου πατσά και θα τα μαρτυρήσεις όλα!!!!!!!!
Ο χρήστης maxforeigner είπε…
Δεν ξέρω αν τα ... μπλιαχ... υπερισχὐουν...Εμένα μου... τρέξαν τα σάλια ... Και ζήλεψα πολύ!!!!
Ο χρήστης betty είπε…
navarino μου εμένα δε με κάνανε καλά να φάω τραχανά, όχι τον πατσά που βρωμάει, μπόχαααα απαπαπα αλλά για τους ανυποψίαστους μπορεί να δελεαστούν από την παρουσίασή σου!!! :D sorry, η πρώτη φωτό με τη βελούδινη ασπρούλα κρέμα σχεδόν πείθει!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@Mike
Να είσαι καλά σε έχουμε ανάγκη γιατί οι οπαδοί είναι πολύ λίγοι!!!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@betty
Ωραίο ρε betty αυτό το "...εμένα δε με κάνανε καλά να φάω τραχανά..." ...αλλά θα σε πιάσω κακομοίρα μου θα σε δέσω χειροπόδαρα και θα σου δίνω τον πατσά με το ζόρι!!!!!!!!
Ο χρήστης betty είπε…
xaxa :D Εντάξει θα κρατάω τη μύτη μου :D
Ο χρήστης Ρένα Χριστοδούλου είπε…
Μόλις έφτιαξα πατσά για πρώτη φορά.
Δεν πέταξα το νερό, μου είπαν να το ξαφρισω μόνο για να μην φύγει όλη η νοστιμιά του.
έγινε πολύ ωραίος.
Ο χρήστης Unknown είπε…
kalh xronia se oles tis files kai filous ths selidas.egw ton fteiaxnw polu taxtika ton patsa kai ta podarakia alla mas aresei me skordostoumoi kai mpoukovo.shmera exw filous gia trapezi kai mou zhteisan podarakia kai patsa kai gia osous kanoun mpliax 8a pw oti dysryxws den kseroun na fane.
Ο χρήστης Unknown είπε…
Τέλειος απλά το έπλινα με κρασάκι για αποστείρωση και για την μυρωδιά

Δημοφιλείς αναρτήσεις