ΨΗΛΑ ΤΑΚΟΥΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ



ΨΗΛΑ ΤΑΚΟΥΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ-

ΙΟΥΣΤΙΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ ΑΡΓΥΡΗ



Εκδ. Ελληνικά Γράμματα

σελ.299






Είναι το πρώτο βιβλίο της Ιουστίνης ,που διαβαζω,την οποία πριν λίγους μήνες δεν ήξερα ,αλλά αφού γνώρισα πρώτα από ενα ποστ του Reader ,μετά την συνάντησα στο μπλογκ της.

Η υπόθεση του βιβλίου αναφέρεται στη ζωή 6 κοριτσιών,τα οποία πρωτοσυναντούμε στη Λευκάδα την ημέρα της αποφοίτησης τους από το Λύκειο.Ένα τραγικό γεγονός σημαδεύει τη ζωή μιας από την παρέα,της Τζούλια, η οποία φυγαδεύεται μακριά από το νησί για να ξεχάσει.Η παρέα χωρίζει καθώς παράλληλα μεσολαβούν σπουδές και η καθεμιά τους χαράζει το δικό της δρόμο στη ζωή.Ωστόσο σε κάθε δυσκολία που θα βρουν,υπαρχει ο συνδετικός κρίκος,τα κορίτσια ανατρέχουν στη παρήγορη συνδρομή της φιλιας τους,κι αν ακόμη είναι μακριά η μια από την άλλη,αρκει η ανάμνηση για να γλυκάνει τον όποιο πόνο.

Από την αρχή του βιβλίου αναμένουμε τη συνάντηση και επανένωσή τους,εκεί "στη στροφή για τα σαράντα",όπως γραφει και η προσκληση που λαμβανουν από τη Τζούλια.Τελικά η συνάντηση πραγματοποιείται ,και θα στερεώσει τις γέφυρες μεταξύ τους,τις οποίες οι συμμαθήτριες είχαν χτίσει στα χρονια της εφηβείας τους, το κεφαλαιο δε ,που αναφερεται σε αυτή την επανένωση,είναι ιδιαίτερα συγκινητικό.

Ομολογώ πως κάποιες φορές οι φιλενάδες με εκνεύρισαν με τα του χαρακτήρα τους(ειδικα η Νανσυ,μερικές φορές και η Τζούλια,λιγότερο απ΄όλες η Αθηνά),ωστόσο η συμπεριφορά τους,στο συνολο,ως φίλες,είναι τόσο...αυθεντική που δε μπορούσα να μην τις συμπαθήσω τελικά.

Είναι ένα βιβλίο το οποίο μου επιφύλασε όμως και μια ξεχωριστή ευχαρίστηση.....το διάβασα σα να είχα ένα αγαπημενο ραντεβού με τις δικές μου φιλενάδες,ένα βιβλίο το οποίο κυριολεκτικά διαβασα με την καρδιά μου...άγγίζει ολ'αυτά που υπαρχουν στην ψυχή μιας γυναίκας που έχει την ευτυχία να ζήσει και να διατηρήσει δυνατές φιλίες από τα κοριτσίστικα χρονια της...

Πιθανόν το γεγονός οτι συμβαίνει και σε μενα ,εδώ και κάποια χρόνια να ζω μακριά από τις φίλες μου αλλά και τ'αγαπημένα μου πρόσωπα,να μ'έκανε να ταυτιστώ με τα κορίτσια του βιβλίου και να νοιώσω τη λαχτάρα τους να ξαναβρεθούν όλες μαζί,ανατρέχοντας σε ανέμελες ευτυχισμένες στιγμές.Όποιος ευτύχησε να βιώσει στέρεες,δοκιμασμένες φιλίες,είναι βέβαιο οτι το βιβλίο θα τον γυρίσει πίσω σε γλυκιές στιγμές,θα νοσταλγήσει,αλλα και θα βρει κομματια του εαυτού του στις περιγραφές των σχεσεων των ηρωιδων,ιδιαίτερα οι γυναίκες μιας και ανφέρεται στη γυναικεία φιλια.Αν πάλι δεν έχετε ζήσει τέτοιες φιλίες,τα κορίτσια με τα ψηλά τακούνια τους θα σας βαλουν μεσα στη δική τους παρέα και θα περασετε καλα μαζί τους,η αναγνωση εχει τη γευση ενος καλου καφε που απολαμβανεις έτσι όπως μονο με τις φιλενάδες μπορείς.
Επιπλεον το γεγονός οτι οι ηρωίδες του βιβλίου ήταν λίγο μεγαλύτερες ηλικιακα από μένα,το έκανε ακόμη πιο οικείο και νοσταλγικό.

Γενικά,κατα την ανγνωση του,είχα την αίσθηση οτι ξεφύλλιζα ένα αλμπουμ φωτογραφικό,ανατρέχοντας σε γλυκιές χαρούμενες στιγμές,οι οποίες με το περασμα του χρόνου καταφέρνουν να απαλύνουν τους όποιους πόνους και τελικά να υμνήσουν τη φιλία.

Γιατί όπως λέει και η Ιουστίνη:

[...Τελικά η φιλία των γυναικών γεννιέται τα χρόνια της ανιδιοτέλειας,φουντώνει με την άνθιση των ορμονών,υποσιτίζεται τον καιρό του έρωτα,ανασταίνεται μετα το γάμο,αναβιώνει με την ωριμότητα.Δεν ξεχνιέται ποτέ,όπως το ποδήλατο και το κολύμπι!...]

Αυτο ακριβώς είναι καλή μου...πιο ωραία δε θα μπορούσα να το πω!








Σχόλια

Ο χρήστης ΠΡΕΖΑ TV είπε…
Ενδιαφερον προταση μου φαινεται!!!Μαλλον θα το αγορασω...
Ο χρήστης tassoula είπε…
Kαι εγώ!!
Καλό βράδυ!
Υ.Γ. και λίγο άσχετο αλλά πάντα μένω άφωνη με τα avatar του ΠΡΕΖΑ!!
:)))
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
τελεια cook!!! από τα ομορφα πιατα στα ομορφα βιβλια και αναμεσα καποιες δοσεις φαντασμαγοριας απο την betty...νιωθω την αναγκη να σας πω κοριτσια πως εχετε ταλεντο στο να ζειτε και να εκφραζεστε!

να ειστε παντα καλα!
Ο χρήστης Ελπίδα είπε…
Γεια σου κουκ δε μπουκ!
Τι θα πει; Βιβλία στην κουζίνα;
Καλώς σε βρίσκω!
Θα χαρεί πολύ η Ιουστίνη μας!
Ακόμη όμως δεν το είδε!
Ο χρήστης Justine's Blog είπε…
Αγαπημένη μου μάγισσα της μαγερικής, Το διάβασες το βιβλίο μου όπως αξίζει στη φιλία των γυναικών. Το διάβασες με λαχτάρα για να ανακαλύψεις και να ταυτιστείς με τη διαπίστωση πως τελικά η φιλία των γυναικών δεν ξεχνιέται ποτέ, είναι σαν τον ποδήλατο και το κολύμπι.
Σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου, για τις υπέροχες συνταγές σου, για τα λαχταριστά γλυκά σου.
Η πληθωρικότητά σου στη γραφή, στη μαγειρική, στη ζαχαροπλαστική με αγγίζει μέχρι εδώ στην ξενητειά.
Είσαι μοναδική γεύση στη μπλογκογειτονιά. Ερχομαι την Κυριακή στην Αθήνα και Τετάρτη θα είμαι Λευκάδα. Θα βρεθούμε στην πατρίδα το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Ολο και καποια στιγμή θα ξεκλέψεις να έρθεις για καφέ στο νησί μου.
Χίλια απαλά ευχαριστώ
Ιουστίνη
Ο χρήστης betty είπε…
@tassoula,κι εγώ έμεινα άφωνη με τον πρεζα tv, η πρώτη σκέψη μου ήταν, μας γράφει ο άγιος Ζακύνθου;
@una mama...η ζωή μας έχει νόημα μόνο όταν τη μοιραζόμαστε με τους άλλους, για μας, φίλοι, γνωστοί και συγγενείς χωράνε όλοι στην πορεία μας και της δίνουν ιδιαίτερο νόημα.
Ιουστίνη με συγκίνησε κι εμένα η περιγραφή του βιβλίου σου!Είσαι πολύ γλυκειά μου φαίνεται.
@ Καλωσήρθες Ανάσα Ελπίδας, κι ότι σε χρειαζόμασταν! Εδώ πέρα γράφουμε δύο...βασικά(υπάρχουν όμως και οι προσκεκλημένοι μας καμμιά φορά!). Η Αναστασία(cook)κι εγώ...αδελφούλες. Αλλά δεν πρόκειται για οικογενειακή υπόθεση...περισσότερο φίλες αισθανόμαστε, είμαστε και τόσο διαφορετικές, κατά βάθος όμως αλληλοσυμπληρωνόμαστε! Τα υπόλοιπα από την cook...
Ο χρήστης betty είπε…
Άγιος Ζακύνθου=μητροπολίτης Χρυσόστομος, αυτός δεν είναι;
Ο χρήστης Ra Ma είπε…
Θετικό!
Ο χρήστης Μηθυμναίος είπε…
Είχα την τιμή και την τύχη να παρευρεθώ, καλεσμένος, στη παρουσίαση αυτού του βιβλίου της φίλης μας Ιουστίνης, στου Ελευθερουδάκη, κι ένιωσα από κοντά, τη χαρά και συγχρόνως τη συγκίνησή της ζωγραφισμένη στο πρόσωπό της. Έλαμπε!!!
Το διάβασα, αλλά το χάρηκαν η γυναίκα μου και οι κόρες μου.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
κατ'αρχήν χαίρομαι που καταφερα να μεταδώσω σε σας που διαβασατε το ποστ τα συναισθηματα μου καθώς διαβαζα το βιβλίο,γιατί αυτή ακριβώς είναι η αξία του,τα συναισθήματα που βιώνεις καθώς το διαβάζεις.Βεβαια,οπως λεει και η αγαπητη μπλογκερ, anagnostria,γούστα ειναι αυτά και μπορεί καποιος να μη βρεί ένα βίβλίο τοσο καλό όπως ενας άλλος,απλά τη γνώμη μου λεω εδώ...η κριτικη δεν ειναι ειδικότητά μου :)

@πρεζα TV
wow!!!...θα δηλώσεις κι εσύ υποψηφιότητα για την...θεία καρέκλα? :)

@mama
κάτι τέτοια σχόλια σαν το δικό σου,μου φέρνουν χαμόγελα ως τ'αυτιά και με κανουν να χαίρομαι ακόμη πιο πολυ για το μπλογκ....και βεβαια ας μην ξεχνάμε οτι η ομορφιά των πραγμάτων υφίσταται από τη στιγμή που υπαρχουν μάτια να την αναγνωρίζουν ... :)

@ανασούλα
καλώς ήρθες απο εδώ :)
ομολογώ οτι είχα επισκεφτεί ενα μπλογκ σου με φωτο απο το Πηλιο και μου αρεσαν πολύ,αλλα δεν εβλεπα πού ν'αφήσω σχόλιο :)
cook the book...σα να λεμε μαγείρεψε το βιβλίο?? :))...ο τιτλος προεκυψε οταν εψαχνα μια λέξη που να δίνει το νοημα του μπλογκ :)

@καλή μου Ιουστινη
ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια!πω πω...κοκκίνησα!!...τώρα τι να πω,μετα από τόσους επαίνους....
αν εγώ είμαι μαγισσα ε...εσύ είσαι μετρ των λέξεων που φτιαχνουν συναισθηματα :)
με το καλό να ερθεις στην πατριδα και μακάρι να συναντηθούμε....φιλια

@Στράτο
ειδα τις φωτο απο την παρουσιαση στον Ελευθερουδακη και η χαρά της Ιουστινης φαινοταν πεντακαθαρα...ηταν και τα κοριτσια των Ψηλών Τακουνιών εκεί :)
Ο χρήστης ΕΛΕΝΑ είπε…
Tι να πω??? Είναι τόσο σπουδαίο αυτό το χάρισμα που έχεις:))) Πληθωρικότητα παντού, όχι μόνο στην τέχνη της κουζίνας, αλλά και στην έκφραση, στην εξωτερίκευση συναισθημάτων, στο να μας κάνεις να νοιώθουμε αυτά που εσύ νοιώθεις:))
Θέλω να διαβάσω το βιβλίο μόνο και μόνο γιατί με "παρακίνησες" να το κάνω.
Καληνύχτα και φιλάκια:)))))
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Έχεις διαβάσει το «Η Αριάδνη και τα μυστικά ενός αρχαίου θρύλου», από τον Κέδρο;
Πολύ ωραίο με εναλλασσόμενες εικόνες και αγωνία. Αν σου αρέσουν οι περιπέτειες στο συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Αργυρένια
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
ελενάκι
πω πω...τι να πω παλι...νομιζω πως ξανα-κοκκίνισα...χιλια ευχαριστώ για τα γλυκά σου σχόλια :)
...αγαπώ πολύ να χάνομαι στο βλέμμα των ανθρώπων προσπαθώντας να συναντήσω τη σκεψη τους και την καρδιά τους...με αυτή την εννοια,προσφέρω τα ίδια και απο μενα :)
θα ελεγα παντως πως η πληθωρικότητα της εμπνευσης για όσα κάνω,λέω,γράφω έχει να κάνει με εκείνους που ξέρω οτι θα τα δουν,θα τα διαβασουν...που σημαίνει πως χωρίς εσάς τίποτα απο αυτα δεν θα ήταν το ίδιο και πιθανότατα τίποτα από αυτά δε θα υπήρχε :))
(((((((αγκαλίτσες και φιλάκια))))))
ΥΓ:μμμ...θα έλεγα οτι και στην εμφανιση είμαι πληθωρική...και στους θυμούς μου επίσης... :))

Αργυρένια
καλώς ήρθες εδώ :)
αγαπώ πολυ τα βιβλια μυστηριου,περιπετειας,τα ιστορικα αλλα και τα αστυνομικά.Το βιβλιο που αναφερεις δεν το εχω υπ'όψη μου,τσεκαρω στο Ιντερνετ και το προσθετω στη λιστα,φαίνεται ακρως δελεαστικό!
άλλες προτάσεις έχεις;
καλό Σ/Κ :)

Δημοφιλείς αναρτήσεις