Σάλτσα ντομάτας με γλιστρίδα


Η γλιστρίδα... ή αντράκλα...διακριτική πρασινάδα με λεπτή γεύση που αφορά αποκλειστικά οπαδούς του slow food....
Όποιος τρώει το φαγητό του, σαν να τρέχει 100άρι δεν τον αφορά,να την προσπεράσει,γιατί έτσι κι αλλιώς δεν θα την καταλάβει ως γεύση...

Την ανακάλυψα πρώτα ως παρουσία,στους πάγκους της λαϊκής,μα δεν ήξερα τι ακριβώς να την κάνω...
Στη σαλάτα μου είπαν..
Ναι το δοκίμασα,στη χωριάτικη ,ωμή,κομμένη με το χέρι,μαζί με όλα τα υπόλοιπα της κλασσικής χωριάτικης ,είναι εξαιρετική ,συνοδεία κρέμας φέτας, στην οποία ένα μέρος της είναι σκορδάτο τζατζίκι.

 Άλλο;

Βρήκα ,λοιπόν, μια συνταγή, ως προσθήκη σε καλοκαιρινή σάλτσα,(ουάου),καταγράφηκε!...δεν την ξεχνώ,στην πρώτη καλοκαιρινή εξόρμηση μου  στη λαϊκή,προμηθεύομαι ματσάκι γλιστρίδα και στρουμπουλές κατακόκκινες μικρές ντομάτες...
Φύγαμε!

ΥΛΙΚΑ

5-6 ντομάτες ώριμες περασμένες στο μούλτι
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
2 μικρές σκελίδες σκόρδο φετάκια
άφθονο ελαιόλαδο
1 κ.σούπας ξύδι
1 κ.γλυκού ζάχαρη
1 κλωνάρι φρέσκια ρίγανη
1 κλαδάκι φρέσκο θυμάρι
μισό ματσάκι γλιστρίδα κομμένη με το χέρι(χωρίς τα σκληρά κοτσάνια)
αλάτι-πιπέρι

Σε κατσαρολίτσα,βάζουμε άφθονο ελαιόλαδο,για να γίνει νόστιμη η σάλτσα μας.
Ροδίζουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο,ρίχνουμε τη γλιστρίδα και προσθέτουμε τη ντομάτα,το ξύδι,τα μυρωδικά ,αλάτι-πιπέρι και τη ζάχαρη.
Βράζουμε σε μέτρια φωτιά ώσπου να στεγνώσει η ντομάτα και στο τέλος να τηγανιστεί με το λάδι της,χωρίς να ΄χει μείνει στάλα υγρό.
(το μυστικό για μια τέλεια σάλτσα,λέει η μαμά...)

Αυτό ήταν...είναι έτοιμη!
Και τώρα;


Τώρα... τη σερβίρουμε με μαραθοκεφτέδες,
χορτοκεφτέδες,
κολοκυθοκεφτέδες...

Ή αν έχουμε τηγανίσει ψάρι,την κάνουμε ζευγάρι,ταιριάζει άψογα!

(στο μυαλό μου πάντως είναι ιδανικό ντιπ για φρεσκοψημένο χωριάτικο ζυμωτό ψωμί...)

Σχόλια

Ο χρήστης Μυρωδία είπε…
Κι εγώ στη χωριάτικη την έχω δοκιμάσει μόνο και... έμεινα άφωνη! Μπορεί να μιλάω πολύ, αλλά έφαγα γλυστρίδα και δεν μιλούσα! Χαχα! Είναι πολύ ωραία και χαίρομαι που έχω ακόμα μία συνταγή να τη χρησιμοποιήσω, εάν τη βρω στο μανάβη μου!
Ο χρήστης Ariadni St. είπε…
Πάρα πολύ ωραία!
Ο χρήστης lenia είπε…
Λατρεύω τη γλιστρίδα και την τρώω ως σαλάτα.Η ιδέα σου είναι καταπληκτική!
Φιλάκια!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Tη γλιστρίδα την είχα δοκιμάσει και εκτιμήσει πολύ μικρή, του δημοτικού ήμουν παρακαλώ!! (αν σου πω και πού cook μου, στης Μιμίκας το σπίτι και μετά μου έβαζε και η μαμά καμμιά φορά στη σαλάτα που της ζητούσα-τίποτα δε θυμάσαι!) Αργότερα που την ξαναδοκίμασα ενήλικη δε μου έκανε καμμία εντύπωση όπως τότε. Τώρα με ξαναπροβληματίζεις να τη δοκιμάσω...? ΒΕΤΤΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις