Χυλοπίτες με μαϊντανό και ντομάτα!!!


Οι χυλοπίτες αποτελούν ένα από τα βασικά θεμέλια της παραδοσιακής μας κουζίνας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν μανέστρα σε μαγειρέματα κρέατος και πουλερικών, με τον χωριάτικο κόκκορα συνιστούν έναν εκπληκτικό συνδυασμό, αλλά μπορούν να μαγειρευτούν και σκέτες. 
Οι καλές χυλοπίτες είναι αυτές που είναι πολύ λεπτές και δεν λασπώνουν με το μαγείρεμα. Το μυστικό τους είναι τα πολλά αυγά. Τέτοιες χυλοπίτες από επαρχιακές βιοτεχνίες άρχισαν να εμφανίζονται τα τελευταία χρόνια και στα ράφια των σούπερ-μάρκετ. Σίγουρα όμως τις βρίσκουμε σε πολλές οικοτεχνίας που υπάρχουν στην ελληνική ύπαιθρο.
Πάντως -το τσεκάρισα- για τους ερωτευμένους: μη σας φοβίζει η φράση "έφαγα χυλόπιτα" δεν εννοεί χυλοπίτες αλλά μια πίτα χυλού που έδιναν για γιατρικό οι κομπογιαννίτες στους πάσχοντες από αυτή τη φοβερή και ...αθεράπευτη νόσο!!! 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Βράζουμε σε μια κατσαρόλα νερό -σε αναλογία 3 φλυτζάνια νερό για ένα φλυτζάνι χυλοπίτες- προσθέτουμε την τομάτα σε οποιαδήποτε μορφή, ψιλοκομμένο μαϊντανό, ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι, και όταν πάρει βράση ρίχνουμε τις χυλοπίτες. Αφήνουμε να βράσουν για 10 λεπτά και σβήνουμε το μάτι αφήνοντας πάνω την κατσαρόλα για χρόνο ανάλογο με το επιθυμητό πήξιμο του φαγητού. Σερβίρουμε και συνοδεύουμε με τυρί φέτα. Όσοι θέλετε μπορείτε να πασπαλίσετε και με τριμμένο τυρί, εγώ δεν την προτιμάω αυτή την εκδοχή.
Καλή επιτυχία και καλή σας όρεξη. 


Σχόλια

Ο χρήστης Lila Xagorari είπε…
Ειδικά τα κρύα βράδια του χειμώνα δεν υπάρχει καλύτερο από ένα πιάτο χυλοπίτες με μπόλικο πιπέρι!!!
Ο χρήστης paraxeno pirouni είπε…
Οι αυθεντικές, νόστιμες παραδοσιακές χυλοπίτες με κάτι τέτοιες απλές συνταγές αναδεικνύουν τη γεύση τους! Και "ορφανές" που λένε, είναι μια χαρά!
Ο χρήστης Ροδανθη είπε…
Είναι οτι πρέπει τωρα τις πολύ κρύες νύχτες του χειμώνα,ένα πιατάκι ζεστές χυλοπιτούλες και μέτα χουχούλιασμα,υπάρχει κάτι καλύτερο;Καλό βράδυ.
Ο χρήστης ΕΛΕΝΑ είπε…
Η νοστιμιά της απλότητας!!
Φαγάκι απλό αλλά τόσο νόστιμο, ειδικά αν οι χυλοπίτες είναι καλές!
Καλή βδομάδα!
Ο χρήστης Penelope είπε…
Καλά ε; "Πιάσαμε πατρίδα" σκέφτηκα με το που διάβασα και μόνον τον τίτλο.

Το γρήγορο βραδινό φαγητό της γιαγιάς μου, όταν δεν μας προλάβαινε στις όποιες ξαφνικές μας επισκέψεις...

Καλημέρες πολλές αγαπητέ μου Δημήτρη.
Ο χρήστης betty είπε…
Eμένα οι χυλοπίτες μου προκαλούν απέχθεια γιατί με εξανάγκαζαν όταν ήμουν μικρή να τις τρώω ντοματόσουπα με το λάδι να κολυμπάει από πάνω!!!!!!Κι έτσι έχω ψυχολογικό κόλλημα πάντα, αλλά τώρα μου άρεσε αυτή η εκδοχή κι ιδιαίτερα ο μαϊντανός που μου ανοίγει πάντα την όρεξη και τον χρησιμοποιώ σε φαγητά που δε μου πολυαρέσουν...θα το δοκιμάσω :)
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@Λίλα
Κοίτα σύμπτωση!...το τι πιπέρι ρίχνω και εγώ δεν περιγράφεται αλλά δεν μπορούσα να το αναφέρω αυτό στη συνταγή!
Να είσαι καλά Λίλα μου, καλημέρα!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@The Dark Chef
Έχεις δίκιο και τελείως σκέτες είναι ωραίες αλλά βάζω το μαϊντανό γιατί είναι πλουσιώτατος σε βιταμίνες και βοηθάει τη μνήμη.
Την καλημέρα μου!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@Ροδάνθη
Καλά, με τέτοια ποιητική διάσταση που δίνεις στα πράγματα ανεβάζεις και τη συνταγή μου!
Να είσαι καλά καλημέρα!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@ΕΛΕΝΑ
Το βάζεις πολύ σωστά το θέμα με την καλή ποιότητα, γιατί αν πέσεις σε σκάρτες χυλοπίες θα σου βγει μια λάσπη!
Καλημέρες!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@Penelope
Γειά σου πατρίδα μου! Μου άρεσε η διατύπωση:"ξαφνικές επισκέψεις" και νομίζω ότι οι γιαγιάδες δεχόντουσαν πάμπολλες τέτοιες!
Την καλημέρα μου!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@betty
Αφού λες ότι σου αρέσει ο μαϊντανός δοκίμασε και θα δεις που θα γίνεις φαν του φαγητού και θα έχω και εγώ μετά να επαίρομαι ότι έμαθα τη φιλενάδα μου τη betty να τρώει χυλοπίτες! Και σου προτείνω και μια πιο προωθημένη ιδέα: αν έχεις πολύ τρυφερό μαϊντανό μπορείς να τον κόψεις και ωμό πάνω στο πιάτο!
Καλημέρα betty μου!
Ο χρήστης manousina είπε…
όσο κρυώνει ο καιρός, τόσο πιο πολύ αναζητάμε τέτοια φαγητά!!
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@manousina
Είναι η παράδοση μας βλέπεις!
Ο χρήστης love2love είπε…
νοστιμιες βλεπω την θελωωωωωωωωωωω
Ο χρήστης navarino-s είπε…
@love2love

έφτασεεεεεεεεεεεεεεεεεεε!

Δημοφιλείς αναρτήσεις