Κουλουράκια πασχαλινά λεμονάτα

 Συνήθως στο αναρτήσεις μου,αποφεύγω να βάζω συνταγές που άλλοι έχουν ήδη ασχοληθεί(και μάλιστα έχοντας εκτελέσει με  μεγαλύτερη εμπειρία από μένα).
Προσπαθώ οι αναρτήσεις των συνταγών μου,να έχουν κάτι διαφορετικό,όσο γίνεται,να πουν.
Όμως αυτή είναι μια από τις εξαιρέσεις, πασχαλινά κουλουράκια κυκλοφορούν σε αφθονία στο διαδίκτυο...γιατί ακόμη μία συνταγή από εμένα;
 Για 3 λόγους:
Πρώτον είναι η συνταγή που πολύ εύκολα κάνει ο αρχάριος(η πρώτη μου φορά ήταν φέτος) και η επιτυχία είναι στο τσεπάκι!
Δεύτερον,δε μυρίζουν καθόλου-ΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ!-αυγό(αυτό είναι το δικό μου βάσανο... αυγουλίλα και ψαρίλα...μπλιαχχχ...έχω εξαιρετική ευαισθησία στις 2 αυτές μυρωδιές...το δε αυγό το ανιχνεύω ακόμη και σε έτοιμα προϊόντα βιομηχανοποιημένα...)...
Τρίτον,αν δεν τρώτε πασχαλινά κουλουράκια,ήρθε η ώρα να τα φάτε!Τουλάχιστον εμένα που δε μου άρεσαν καθόλου ως τώρα,μόλις δοκίμασα αυτά εδώ άλλαξα γνώμη...
Άρα αν υπάρχει κάποιος που υστερεί, υποφέρει ή δεν αντέχει κάτι απο τα παραπάνω,ίσως να τον βοηθήσω...
 Φέτος το Πάσχα θα είναι εντός...κι εγώ παίζω το παιχνίδι της Πολυάννας-για να μείνω χαρούμενη...και αποφάσισα οτι θα κάνω κουζινοθεραπεία... ζύμες, ζύμες, ζύμες...
Έτσι άνοιξα ό,τι βιβλία είχα με συνταγές(είπα να μη σερφαρω στη μπλογκογειτονια γιατί αντί για τα κουλούρια θα έγραφα σχόλια...) και κατέληξα σε 2 από αυτές...
Η μία της Βέφας,με τις κούπες της μια χαρά, όλα μετρημένα...μα είχε 6(!) κρόκους, οπότε καταλαβαίνετε το πρόβλημά μου...η άλλη της Κύπριας μαγείρισσας Νίτσας Ιωαννίδου(έχω συναισθηματική σχέση με το βιβλίο της-το πρώτο μου βιβλίο συνταγών, χαρισμένο από το μπαμπά μου σε ανύποπτο μαθητικό χρόνο-τότε που ούτε αυγό δεν ήξερα να τηγανίσω)...η κ.Νίτσα δεν είχε και τόση ακρίβεια στα υλικά και με μπέρδευε και με κάτι ποτήρια μαζί με γραμμάρια...είχε όμως και λιγότερα αυγά και ξύσμα λεμονιού(και όχι πορτοκαλιού,όπως πολλοί βάζουν,και δε μου αρέσει καθόλου)
Έτσι κατέληξα σε ένα συνδυασμό των 2(τις έβαλα εγώ με το ζόρι να συνεργαστούν και τα κατάφεραν μια χαρά!)
Μη διστάζετε λοιπόν μπείτε με θάρρος στη κουζίνα και πλάστε κουλουράκια!

ΥΛΙΚΑ
(για 70-80 κουλουράκια)
1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
250 γρ. βούτυρο αγελαδινό σε θερμοκρασία δωματίου
(ή 125 γρ.φυτίνη με βούτυρο γάλακτος + 125 βούτυρο αγελαδινό-αυτό έβαλα εγώ γιατί δε μου έφτανε το βούτυρο)
2 κούπες ζάχαρη
3 αυγά
2 βανίλιες
1/2 κούπας γάλα φρέσκο πλήρες
1 κ.σούπας(15 γρ,) αμμωνία
ξύσμα από ένα μεγάλο φρέσκο λεμόνι

Χτυπάμε στο μίξερ με το σύρμα καλά το βούτυρο με τη ζάχαρη να αφρατέψουν.
Προσθέτουμε και τ'αυγά και συνεχίζουμε.
Διαλύουμε την αμμωνία στο γάλα.
Ανακατεύουμε τις βανίλιες με το αλεύρι.
Βάζουμε το γάντζο,ρίχνουμε το ξύσμα λεμονιού,το μιγμα της αμμωνίας και το αλεύρι.
Ζυμώνουμε καλά να ενωθούν τα υλικά σε μια ζύμη μαλακή και εύπλαστη που όμως δεν κολλά στα χέρια.
Πλάθουμε κορδόνια στο πάχος ενός μικρού δακτύλου και πλάθουμε σε διάφορα σχήματα
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 β.αραδιασμένα,σε λίγη απόσταση το ένα από το άλλο,σε ταψιά στρωμένα με αντικολλητικό χαρτί,για περίπου μισή ώρα,ώσπου να ροδίσουν.
Να έχετε κατά νου,οτι αυτή είναι μια συνταγή για κουλουράκια τραγανά...γιατί ίσως να υπάρχουν κι άλλες που είναι πιο μαλακά τα κουλούρια.
Όταν τα ψήνετε θα νιώθετε έντονη τη μυρωδιά της αμμωνίας,μα στην γεύση,μετά, δε θα υπάρχει καθόλου.
Επίσης θα προσέξατε οτι απουσιάζει παντελώς η επικάλυψη με αυγό-ο λόγος είναι πλέον προφανής!Όσο και να ψηθεί στο φούρνο,το αυγό πάντα μυρίζει από πάνω-στη δική μου μύτη...
Αν εσείς όμως το θέλετε,οπωσδήποτε, αλείψτε τα πριν τα ψήσετε με ένα κροκάδι αραιωμένο με λίγο νερό...
Πριν τα φτιάξω άκουγα διάφορες ιστορίες για κουλουράκια που δεν πλαθονται,που απλώνουν...φήμες...αν ακολουθήσετε πιστά τη συνταγή δε θα παιδευτείτε καθόλου...
Σαν τελευταία σημείωση θα έλεγα,οτι αν διαθέτετε μίξερ που ζυμώνει μην κάνετε εσείς τη δουλειά του... αυτό θα σας κάνει-πολύ καλύτερα- το ζύμωμα σε λιγότερο χρόνο...

ΟΚ...και τώρα περιμένετε το Πάσχα να τα τσακίσετε!

Σχόλια

Ο χρήστης ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε…
και του χρόνου!!!!!!
Ο χρήστης Vita είπε…
Κι εγώ δεν τρελαίνομαι για τα κουλουράκια σε σχέση με τα υπόλοιπα πασχαλινά γλυκά. Τα δικά σου όμως πρέπει να είναι μοσχομυριστά!
Ο χρήστης kiki είπε…
Κι εμένα μου αρέσουν τα νηστίσιμα συνήθως πιο πολύ από τα κανονικά, αν και τα μυρωδάτα που έκανα πέρυσι ήταν πεντανόστιμα, οπως δείχνουν να είναι και τα δικά σου! Και του χρόνου!
Ο χρήστης Unknown είπε…
Μμμμμμ....μοσχομυρίζουν βανίλια και λεμόνι...μπράβο!!!!
Ο χρήστης panathinaeos είπε…
ποιος θνητος μπορει να περιμενει; και μονο απο τις φωτογραφιες αρχισε η σιελορροια.... η μονη λυση ειναι η αποδοχη της ανθρωπινης αδυναμιας και η ολοσχερης εξαφανιση των κουλουριων απο προσωπου της τραπεζης!!! και προσοχη, να μην υπαρχουν μαρτυρες!!!! ευχομαι Καλη Ανασταση (εστω και αν θα εχω φαει ολα τα κουλουρακια απο πριν)
Ο χρήστης love2love είπε…
σου ειπα οτι σε λατρεψα γτ εισια απο αγρινιο;
Ο χρήστης cook είπε…
xaxa...εισαι απο εδω?(για την ακριβεια μενω εδω τα τελευταια 11 χρονια, και αγαπησα το Αγρινιο!)
Ο χρήστης love2love είπε…
αααααααχ αν διαβασεςι μερικες αναρτησεις μου πιο κατω θα δεςι τι σχεση εχω οχι δεν ειμαι αλλα πιο πολυ μου αρεσε απο την αρτα που θα παω εχει κατι που απο την αρχη με αγκαλιασε
Ο χρήστης ΕΛΕΝΑ είπε…
Και του χρόνου Αναστασία μου!
Σήμερα λέω να φτιάξω κι εγώ τα δικά μου, άντε να δω πότε θα με πιάσουν οι προκοπές;-)
Φιλιά, καλή Μεγάλη Εβδομάδα!
Ο χρήστης Τασολάμπρου Χρυσούλα είπε…
Και του χρόνου !!!!
Cookitsa και Καλή Ανάσταση να περάσουμε !!!
Ο χρήστης ZouZouna είπε…
α, χα χα !!! και σε πειράζει η αυγουλίλα και δεν σε πειράζει η αμμωνία???

μάλλον είσαι και νεότερη μου αρκετά! Μα, πρώτη φορά κολοράκια με λεμόνι? εχω συνταγή απο το 80!

εγώ ξέρω άλλη συνταγή για πασχαλινά τα σμυρνείκα που δεν έχουν μήτε αμμωνία, μήτε τίποτα άλλο να βρωμοκοπά!! χα χ αχα !!!!
αύριο την έχω προγραμματισμένη.
και μετά την συνταγή, διάβασε και το ευτράπελο να περάσει η ώρα !
και του χρόνου!
Ο χρήστης cook είπε…
@Ελενακι
ξέρω...γι'αυτο κι εγώ τη μέρα που φτιαξαμε τις κουτσουνες στο σχολείο,είπα...τώρα!...αφού ξεκινησα με ζυμαρια να τελειωσω τη μερα ετσι!

@panathinaeos
...μα καθε φορα έχεις κατι ξεχωριστό να πεις :)

@love2love
έλα...κι εγώ σα να με αγκαλιαζε το Αγρίνιο ένοιωσα απο τη πρωτη στιγμη που βρεθηκα εδώ...καθόλου ξενη(μονο στη νοοτροπια υπάρχει τεραστια διαφορα...)

@Χρύσα μου
εύχομαι να σε βλεπουμε πιο συχνα!

@ζουζουνιτσα κερασενια
εγω παλι φοβαμαι μην ειμαι και μεγαλυτερη σου!
με τα κουλουρια είμαι ελαφρώς...άσχετη...πάντα τα άφηνα στη μαμα μου...φέτος όμως γιοκ μαμά.. :)
η αμμωνια σε ενοχλει?...δεν είναι τίποτα μπροστα στην επίθεση της αυγουλίλας!


εύχομαι σε όλους σας καλό Πασχα!
Ο χρήστης ZouZouna είπε…
50 σε πολυέλαιο έσβησα τον Φλεβάρη... χα χα χα !!!
η τζούφια αυγουλίλα...! θες να πεις!!
μπα, συζήτηση που πιάσαμε!!!! πάω παραπάνω είδα άλλα κουλούρια !
Ο χρήστης Katerina ante portas είπε…
Το θέμα είναι, να φτιάξει κανείς ή όχι.. Φεύγουν τα άτιμα, φεύγουν!
-Και του χρόνου! Καλή Λαμπρή νά'χετε!
Ο χρήστης marilise είπε…
μπράβοοοοοο σε παραδέχομαι coooook
και γω της έρευνας , των πειραμάτων και χημείας και όπυ λεμόνι και πατρίς ((( ξέρει η ζουζουνοκερασο...)))
καλό Πάσχα και όυσαι ότι δοκιμάζεις και αναδομείς και γω μαζί σου φιλιά
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
τι κουπες μετραμε για την ζαχαρη
Ο χρήστης cook είπε…
Συγνώμη για την πολύ καθυστερημένη απάντηση,μετράμε σε κούπΑ δοσομετρική,1 κούπα ζάχαρη=200 γρ.
Ο χρήστης Σοφία Σ. είπε…
Κάθε χρόνο πάντα αυτη την συνταγή κάνω.. να σαι καλά, Καλό Πάσχα με υγεία
Ο χρήστης cook είπε…
Ευχαριστούμε πολύ!!! ❤️ ❤️
Σοφια�� Χριστός Ανέστη ��

Δημοφιλείς αναρτήσεις