Κουραμπιέδες βουτύρου-Αστερο κουραμπιεδακια...Και επι γης ειρήνη...

Με τα γεγονότα της τελευταίας εβδομάδας ήρθε κι έδεσε η εντελώς μελαγχολική μου διάθεση ... ανακαλύπτω πως κάθε χρόνο το δικό μου,χαρούμενο, γιορτινό κέφι όλο και λιγοστεύει...είναι που πια  καθε χρόνο όλο και κάποιος , από την οικογένεια,έχει αναχωρήσει για το μεγάλο εκείνο ταξίδι,είναι που όλα πάνε όλο και χειρότερα,είναι που μεγαλώνω...δεν ξερω...παντως τα πρόσφατα γεγονότα  ήρθαν καπάκι με τη διάθεσή μου...ας είναι...μην το κάνω χειρότερο...άλλοι υποφέρουν...εγώ έχω την πολυτέλεια του να ψευτο φιλοσοφώ...εκείνοι πάλι που πονούν  και δοκιμάζονται, όχι...
Το είπαμε... τα ζόρια τα πολεμώ μες την κουζίνα...
Έτσι,όχι τυχαία,διάλεξα χτες να κανω αυτους τους αστεράτους κουραμπιέδες...η μυρωδια τους καθώς θα ψήνονταν θα με έκανε πάλι πιτσιρίκα,το χιονατο ζαχαρενιο άσπρο τους θα καθαριζε τις μαυρες σκεψεις...η αστερένια τους όψη θα με ταξίδευε ψηλά...έτσι έβαλα δυνατα,μα πολύ δυνατά το Ding Dong merrily on High,μπήκα με φόρα στην κουζίνα,και ναι πραγματι,τελειώνοντας ένοιωσα καλύτερα :)
Επι της συνταγης τώρα... απλή,εύκολη,βουτυρένια,παιδική...(καθως έκοβα τα αστεράκια με το κουπ πατ ένοιωθα κάπως σαν τα πιτσιρικια μου στο σχολείο όταν παίζουν με τα σχηματα)

Υλικά
(για 40 αστερο κουραμπιεδακια)
1 πακέτο βούτυρο τύπου Κερκύρας
1 πακέτο βούτυρο αγελαδινό
2 βανίλιες
1 κ.σούπας ανθόνερο
(και λίγο ακόμη για μετα)
5 κούπες περίπου αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/2 κούπας ζάχαρη άχνη
1/2 κούπας καβουρντισμενα αμυγδαλάκια

Για το τυλιγμα
περίπου 750 γρ.ζάχαρη άχνη

Χτυπαμε καλά τα βούτυρα με την άχνη να γίνουν μια αφράτη κρέμα.
Ανακατεύουμε τις βανίλιες με 3 κούπες αλεύρι και προσθέτουμε στο βούτυρο.Ζυμώνουμε,ρίχνουμε το ανθόνερο,τ'αμύγδαλα και προσθετουμε σταδιακά το υπολοιπο αλεύρι ώσπου να έχουμε μια ζύμη αφρατη που να μην κολά στα χέρια.
Κόβουμε με κουπ πατ αστεράκι(ή ό,τι άλλο θέλουμε) τους κουραμπιέδες και ψήνουμε σε ταψί στρωμένο με  αντικολλητικο χαρτί στους 180 β. για περιπου μιση ωρα ώσπου να ροδίσουν ελαφρά.
Όταν είναι έτοιμοι τους βρέχουμε με λίγο ανθόνερο και τους τυλίγουμε αμέσως σε άφθονη ζάχαρη άχνη.

Τους αφήνουμε να κρυώσουν καλά και μετά μεταφέρουμε σε πιατέλα ή δοχείο με καπάκι.
Η γεύση τους είναι εντελώς βουτυρένια,βανιλένια και ελαφρά μυρωδάτη απο το ανθόνερο.
Κάποιοι βάζουν και σόδα...το θεωρώ γευστικά απαραδεκτο,καταστρέφει όλη τη νοστιμιά...Προσεξτε να μην τους ψήσετε πολύ,η μιση ώρα ειναι αρκετή.
Προσοχή και στο αλεύρι που θα βάλετε,όχι παραπάνω,γιατί όταν ψηθούν σφίγγουν.
Ο πετυχημένος κουραμπιές είναι αέρινος και μεταξένιος(όχι λιωμένος όμως!) 

Ας σκορπίσουμε λίγες ζαχαρένιες χιονάτες θετικές σκέψεις γύρω μας...καθώς θα τους προσφέρουμε...

...εν ανθρώποις ευδοκία...






Σχόλια

Ο χρήστης heart n soul είπε…
αμήν! και του χρόνου γλυκειά cook, καλύτερα για όλους εύχομαι
Ο χρήστης Phivos Nicolaides είπε…
Cook, τι σπέσιαλ φαίνονται αυτοί οι αστεράτοι κουραμπιέδες σου. Αφού σε ταξιδεύουν κιόλας Αναστασία μου, να τους κατατάξουμε στα λυκά 5 αστέρων; Πολλές ευχές, αλλά πιστεύω θα ξανα-ευχηθούμε κι άλλες φορές μέχρι τις 40 του νέου χρόνου!!!
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Ναι, ναι...να πασπαλιστούμε άχνες, μπας και ξεμαυρίσει η ψυχή...

Και του χρόνου!!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
Ο χρήστης Maria B. είπε…
Cookitsa, τι ωραίους που τους έφτιαξες!!! μοσχοβόλησε το ανθονερο μεχρι τον Πειραιά!! και του χρόνου να εισαι καλά να τους ξαναφτιάξεις. Δεν σε πειράζει να παρω 2-3 για τον δρόμο?
Ο χρήστης Δημιουργία είπε…
Και του χρονου να εισαι καλα, με υγεια, να ξαναφτιαξεις αστερακια.
Ο χρήστης ΕΛΕΝΑ είπε…
Eίσαι αστέρι, σαν τους κουραμπιέδες σου!!
Και του χρόνου να είσαι γερή να τους ξαναφτιάξεις.
Εύχομαι του χρόνου τα Χριστούγεννα, να είμαστε όλοι πιο ήρεμοι και έχουμε μόνο θετικές σκέψεις μέσα μας!!
Ο χρήστης venceremos είπε…
καλησπερα. εχω να κανω κουραμπιεδες 4 χρονια. εε λοιπον αυτα τα χριστουγενα θα φτιαξω.γιορταζει και ο γυιος μου που λειπει εδω και 4 μηνες. θα σου αν πετυχαν... την αλλη εβδομαδα ομως.
φιλια καρυστινα
Ο χρήστης kiki είπε…
Έχεις δίκιο Κουκ. Η διάθεση λιγοστεύει με τα χρόνια γιατί σκεφτομαστε περισσότερο...
Και του χρόνου! Μου άρεσαν τα αστεράτα σου!
Ο χρήστης betty είπε…
cook μου, μ'αυτά όμως που λες, με βάζεις στον πειρασμό να ευχομαι ζόρια για να γευόμαστε αριστουργήματα! τι καλο το αγγελάκι μες τη ζάχαρη!!!!!!!
τα χριστούγεννα θα σε νευριάσω (ούτως ή άλλως!) :))
Ο χρήστης Margo είπε…
Μέσα από την παρουσία σου στα blogs διακρίνω περισσότερο μία χαρούμενη και αισιόδοξη φυσιογνωμία. Ελπίζω η μελαγχολική διάθεση να είναι προσωρινή. Όταν κοιτάμε τα πιτσιρίκια μας στα μάτια ξαναβρίσκουμε το χαρούμενο και γιορτινό κέφι ειδικά αυτές τις μέρες! Να είσαι καλά!!!
Και μια ερώτηση, η κούπα που χρησιμοποιείς είναι η μεγάλη ή το κλασικό φλυτζάνι;
Ο χρήστης ΑΧΤΙΔΑ είπε…
Έχεις δίκιο καλή μου ..όμως το πολεμάμε κι εμείς οι δύο έχουμε κάτι κοινό ,την αγάπη μας για τη κουζίνα .Κι εγώ το ίδιο κάνω, ζωγραφίζω , μαγειρεύω και ψευτοφιλοσοφώ, μα πολεμώ όσο μπορώ..γιατί έτσι πρέπει.
Ο χρήστης Maria Tzirita είπε…
Παρόμοια η διάθεσή μου με τη δική σου φέτος γλυκιά μου. Ίσως δεν είναι τυχαίο που έφτιαξα κι εγώ κουραμπιέδες, για πρώτη φορά στη ζωή μου! Κι όχι μόνο κουραμπιέδες, αλλά και δίπλες και τυρόπιτα κι ένα σωρό! Τελικά η κουζίνα λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά,ε;
Να μου είσαι καλά, όσο μπορείς και να χαμογελάς, ξορκίζοντας κάθε κακό.
Χίλια φιλιά!
Ο χρήστης Λινα είπε…
Μακάρι να γλυκάνουν αυτά τα αστεράκια τις μέρες που ακολουθούν..


*Καλημέρα cook μου:-)
Ο χρήστης Aspa είπε…
Και του χρόνου! Φαίνονται υπέροχοι και είμαι σίγουρη ότι θα λιώνουν στο στόμα… Δεν έχουμε φτιάξει ακόμα τα χριστουγεννιάτικά μας γλυκά για φέτος αλλά ανυπομονούμε και οι τρεις μαγείρισσες εδώ, να παίξουμε με τα κουπ πατ και τα σύνεργα ζαχαροπλαστικής! Φιλιά πολλά…
Ο χρήστης eleni είπε…
Φαίνονται υπέροχοι!Και του χρόνου!
Με κουπ πατ τους φτιάχνω,μόνο είναι μικρά και γίνονται σαν μπουκίτσες-για να τους καταλάβεις πρέπει να φας 2-3.
Καλημέρα!
Ο χρήστης spirou είπε…
Και του χρόνου cook μου,με καλύτερη διάθεση!
Μέχρι του χρόνου όμως,ας μας γλυκάνουν οι πανέμορφοι κουραμπιέδες σου...κι ας χιονίσει κιόλας λιγάκι...!
Καλό φάγωμα!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Δίκιο έχεις.Κάπως έτσι όλοι μας όσο μεγαλώνουμε.
Αλλά αυτά τα μικρά, όπως το να φτιάξουμε γιορτινά γλυκά, δεν είναι μικρές χαρές;
Άντε γιατί πολύ βαριά είναι η καρδιά μας τελευταία.
Ο χρήστης panathinaeos είπε…
υπεροχες εικονες, συνειρμοι, ιστοριες ανθρωπινες, δενουν και τυλιγονται γυρω απο τα μεταξενια σου κουρπαμπιεδακια...
η ευωδια του βουτυρου δεμενη με τα αρωματα της βανιλιας και τα αμυγδαλα μας πανε ταξιδι μακρυα, υπνωτιζουν και χαλαρωνουν...
και το πιο μικρο γλυκο ονειρο στο μεσο ενος εφιαλτη ειναι δυναμη για το αυριο
Ο χρήστης Aθηνά Π.Κ. είπε…
Kαλησπέρα , σου έχω ξαναπεί ότι έχουμε κοινή ματιά και κάποιες φορές παράλληλη σκέψη και διάθεση!!
Τώρα αν σου πω ότι ο πρόλογος της σημερινής σου ανάρτησης , θα μπορούσε να είχε γραφτεί από μένα, για μένα, και θα μου πήγαινε γάντι αυτόν τον καιρό , θα με πιστέψεις?? Η μόνη διαφορά ότι ούτε η μαγειρική - ζαχαροπλαστική με κάνει να νοιώθω καλύτερα , μόνο η κουβέντα με τους δικούς μου ανθρώπους, η αγκαλιά της οικογένειας , η σπιτική θαλπωρή !! Ούτε φυσικά ούτε λόγος για να ζωγραφίσω !!
Ελπίζω πάντα , σε καλύτερες μέρες !!!! γεμάτες ζαχαρένιες χιονάτες θετικές σκέψεις γύρω μας, όπως πολύ όμορφα το θέτεις !!!!
Να σαι καλά , ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ !!!!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
@venceremos
με το καλό να δεχτεις τον γιοκα σου...κι η δική μου μαμα με κουραμπιεδες θα μας καλωσορίσει :)
(περιμενω να μου πεις αν πετυχαν!)
φιλια απο το Αγρινιο

@μπετουλι μου
...παιρνω βαθια ανασα...αν μου λες εκ των προτερων οτι θα με νευριασεις ποιος ξερει τι με περιμενει!
με το καλό να ανταμώσουμε :)

@Margo
όχι,μην ανσυχεις, δε θα χασω την αισιοδοξη χαρούμενη μου διαθεση(τι ωραια που το ειπες),σκληρα το παλευω...
η κούπα που χρησιμοποιω ειναι η λεγόμενη δοσομετρική,αυτη η γυαλινη με τις κοκκινες γραμμούλες
φιλιά

@αχτιδουλα και Μαρακι
ναι...ειναι φοβερη εντονωση η μαγειρική...το να ανακατευεις κατσαρόλες,τηγανια κλπ,λειτουργει εντος μας αντιθετα από το χαος που δημιουργείται στην κουζίνα...οι σκεψεις μπαινουν σε σειρά και το μυαλό καθαρίζει
φιλακια κοριτσακια μου :)

@Ασπα μου
εσενα πολύ σε χαιρομαι που όλα τα κανεις με τα παιδακια σου...εγω αντιθετα τα διωχνω οταν μπαινω στην κουζίνα!

@panathinaeos
καλε μου τι σχολιο ειναι αυτο...σκετη ποίηση...εμενα παντως με ταξιδεψες σε πουπουλενιο σύννεφο...σ'ευχαριστώ :)

@αθηνουλα μου
ναι!ναι!...είμαστε εντελώς μα εντελώς συντονισμενες σε συναισθηματα κι αγαπημενες εικονες...να'σαι καλα γλυκια μου....(κι αναρωτιεμαι, πώς μπορεις να νοιωθειες την αυρα καποιου μεσω διαδυκτίου?...φοβερο...)

@προς όλους τους υπόλοιπους αγαπημενους φίλους
σας ευχαριστώ όλους πολύ πολύ για τις ευχες και ανταποδίδω...και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά,γεροί,χαρούμενοι και πάλι εδώ :)
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
τα αστέρια σου γλυκαινουν την πίκρα των ημερών..
Να είσαι πάντα καλά :)
Ο χρήστης Valerie Harrison (bellini) είπε…
These stars would look heavenly on any plate as a special holiday treat.
Ο χρήστης Ενεσούλα είπε…
Ωραία!
Ήθελα τη συνταγή σου για κουραμπιέδες!
Όταν λες "ένα πακέτο" εννοείς 250 γρ;

Φιλιά και καλά Χριστούγεννα
Ο χρήστης Σπύρος είπε…
Τέλεια ! και του χρόνου !

Δημοφιλείς αναρτήσεις