Γαλακτομπούρεκο αγαπημένο


Το εφτιαξα λίγο πριν τη Πρωτοχρονια στην Κυπ/σία,ειδικά για την αδελφούλα μου τη Μπετούλα,που το ζήτησε και το αγαπά πολύ...και δεν είναι η μόνη...οι πιο πολλοί στην οικογενεια,και όχι μόνο, το λιγουρευόμαστε....Το αφιερώνω στον Φώτη,που γιορτάζει σήμερα, μιας και είναι ένα από τα αγαπημένα του,με την ευχή να του γλυκάνει λίγο τις πικρές στιγμές....


Η συνταγή είναι της μαμάς μου,που σας βεβαιώνω,κατά κοινή ομολογια πολλών,κάνει το νοστιμότερο γαλακτομπούρεκο του κόσμου!Αν αποφασίσετε να το φτιάξετε να έχετε κατά νου,οτι είναι ένα γλυκό που του πάει το φρέσκο βούτυρο,οπότε με ό,τι άλλο προσπαθήσετε να το αντικαταστήσετε, θα έχει αποτέλεσμα πολύ κατώτερο από αυτό που θυμίζει παραγματικό γαλακτομπουρεκο.
Το σκεύος που θα το ψήσετε είναι επίσης σημαντικό,εκ πείρας λέω να αποφύγετε το ανοξείδωτο ταψί,τα κάτω φύλλα δε ψήνονται καλά.Το ιδανικό είναι ένα πυρέξ ή το ταψί του φουρνού
ΥΛΙΚΑ
500 γρ. φύλλο κρούστας
150 γρ.περίπου φρέσκο βούτυρο(αυτό στα βαζακια)

Για την κρέμα
1 λτ.γάλα πλήρες φρέσκο
1 κούπα ζάχαρη
3/4 κούπας σιμιγδάλι ψιλό
5 αυγά
3 βανίλιες
50 γρ.βούτυρο τύπου Κερκύρας

Για το σιρόπι
3 κούπες ζάχαρη
2 κούπες νερό
1 βανίλια
χυμό από μισό λεμόνι


Ξεκινάω πάντα από το σιρόπι ώστε όταν το γλυκό βγεί από το φούρνο,να έχει προλάβει να κρυώσει,για να μη λασπώσει το φύλλο.
Βάζουμε σε κατσαρόλα όλα τα υλικά μαζί,εκτός από το χ. λεμονιού και από τη στιγμή που θα αρχίσουν να βράζουν μετράμε 7 λεπτά ακριβώς(όχι παραπάνω γιατι θα ζαχαρώσει μετά,ούτε λιγότερο γιατί θα είναι πολύ νερουλό) και κατεβάζουμε προσθετοντας το χυμό από το λεμόνι.


Το αφήνουμε στην ακρη και πιανουμε να φτιάξουμε την κρέμα.Κάποιοι βάζουν ξύσμα λεμονιού,εμένα μου αρέσει να κυριαρχεί η βανίλια γι'αυτό και το παραλείπω.Το μυστικό για να είναι αφρατη η κρέμα είναι οπωσδήποτε να χτυπήσουμε τα ασπράδια μαρέγκα σφιχτή και μετά χτυπωντας προσθέτουμε τους κρόκους έναν έναν.Αυτό είναι το πρώτο βήμα στην κρέμα.Αφού τελειώσαμε με τ'αυγά,βάζουμε σε μεγάλη κατσαρόλα το γάλα με τη ζάχαρη και το αφήνουμε σε δυνατή φωτιά να ζεστάνει.Ρίχνουμε το σιμιγδάλι ,σα βροχή,που σημαίνει όχι μεμιάς,ανακατεύοντας συνέχεια.Αφήνουμε τη κρέμα να δέσει,χωρίς να σταματήσουμε το ανακάτεμα με ξύλινη σπάτουλα και αποσύρουμε όταν αρχίσει να κάνει φουσκάλες.Μακριά από τη φωτια ρίχνουμε το βούτυρο και τις βανίλιες(ξανά ανακάτεμα!).Αφού αυτά ενσωματωθούε έρχεται η ώρα των αυγών,τα οποία προσθέτουμε σιγά σιγά,κι εδώ θα πιαστεί το χέρι σας να γυρίζει τη σπάτουλα στην κατσαρόλα,γιατί περιμένουμε να ενσωματωθεί η ποσότητα που ρίξαμε για να προσθεσουμε την επόμενη...Όταν γίνει κι αυτό θα έχουμε μια αφράτη μυρωδάτη κρεμα να αχνίζει,την οποία θα αφήσουμε να περιμένει ώσπου να ετοιμάσουμε τα φύλλα,χωρίς να ξεχνάμε να την ανακατεύουμε κάθε τόσο για να μην κανει κρούστα.

Για τα φύλλα λοιπόν θα λιώσουμε το φρέσκο βούτυρο(να έχετε και κάτι παραπάνω γιατί μπορεί να μη φτασει η ποσοτητα που γραφω...)Παίρνουμε απαραιτήτως το πινέλο μας,απλώνουμε το πρώτο φύλλο στον πάγκο εργασίας,ρίχνουμε 2 κ.σουπας λιωμενο βούτυρο στο φύλλο και το απλώνουμε ΠΑΝΤΟΥ με το πινέλο.Εδώ πρέπει να είμαστε πολύ σχολαστικοί,γιατί όπου δεν πάει βούτυρο,το φύλλο δε θα ψηθεί καλά και θα είναι σα ζυμαρι όταν το γλυκό είναι έτοιμο...Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία βουτυρώνοντας πολύ καλά ενα ένα τα φύλλα.Όταν έχουμε βουτυρώσει τα μισά,παίρνουμε ένα ορθογώνιο πυρέξ και βουτυρώνουμε τον πάτο του.Στρώνουμε όλα μαζί τα φύλλα στο πυρέξ και από πάνω ρίχνουμε την κρέμα.Αυτά που περισσεύουν τα γυρίζουμε προς τα μεσα πάνω στην κρέμα και τα περνάμε απο πάνω με το πινελο.

(Κάπου εδώ αναβουμε το φούρνο στους 190 β.)
Συνεχίζουμε την ίδια διαδικασία βουτυρώνοντας τα υπόλοιπα φύλλα,αφήνοντας όμως το τελευταίο χωρίς βουτυρο,το οποίο χαράζουμε ελαφρά σε καθετες λωρίδες.Στρώνουμε πάλι όλα μαζί τα φύλλα πάνω στην κρέμα και κόβουμε αυτα που περισσεύουν έξω από το πυρέξ.Τα υπόλοιπα τα γυρίζουμε προς τα κάτω.Ραντίζουμε την επιφάνεια με το βούτυρο που περίσσεψε(προσέχοντας να μοιράσουμε την ποσότητα ομοιόμορφα γιατί όπου πάει πολύ βούτυρο θα καεί το φύλλο).Βρέχουμε τα χέρια μας με νερό και ραντίζουμε με μερικές σταγόνς την επιφάνεια.
Τωρα είναι έτοιμο για ψήσιμο.Ψήνουμε στους 190 β. για 15 λεπτά,χαμηλώνουμε στους 160 και ψήνουμε για άλλα 40 λ. περίπου ώσπου να φουσκώσει η κρέμα και να ροδίσουν καλά τα φύλλα.(αν στο μεταξύ σας φαίνεται οτι εχουν παρα ψηθεί,για να μην καούν σκεπάζετε με αλουμινόχαρτο).

Μόλις είναι πλέον ροδοκόκκινο και τραγανιστό το βγάζουμε από το φούρνο,βαζουμε δίπλα την κατσαρόλα με το σιρόπι,παίρνουμε μια κουτάλα και περιχύνουμε ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ το γαλακτομπούρεκο.Με αυτό τον τρόπο το φύλλο δε μαλακώνει και παραμένει τραγανιστό.Το αφήνουμε να κρυώσει και να τραβήξει το σιρόπι,για όσο αντέξουμε....(γιατί εμείς εδώ δεν καρατιόμαστε να το κόψουμε!)
και ιδού...σερβίρουμε....
αυτο το κομματακι θα το σερβίρω στη Μαριάννα(το έτερο ήμισυ του Radio Marconi)
....και δίνω το υπόλοιπο ταψί στον Radio Marconi για να σερβίρει το δικό του!
παρα λίγο....και θα το δοκίμαζαν στην Κυπαρισσία :)

Σχόλια

Ο χρήστης Σπύρος είπε…
Καλημέρα . . .

Τι να σου πω ειναι το αγαπημένο μου :)!!!! Καλά για την πρώτη φώτο ! Τις άλλες τις κοντινες με τα σιρόπια να τρέχουν γιατι τις έβαλες για να πέσουμε στην αμαρτία ! ; ε ; ντροπή!
Θα προσπαθώ όταν μπάινω εδω να μν βλέπω φώτος , σκανδαλίζομαι ! χα χα
Ο χρήστης moukelis είπε…
Καλημερα!
Το γαλακτομπούρεκο είναι σκέτη κόλαση...Πάω να πάρω πρωινό γιατί κάνατε πάλι το στομάχι μου να γουργουρίζει.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
@Σπυρο μου
εσύ μένεις με το...σκάνδαλο,κι εγώ με τις θερμίδες :)

@moukelis
κριμα να μη μπορουμε ενα κομματακι να σε κερασουμε!
Ο χρήστης Μηθυμναίος είπε…
Καλή μου φίλη, είχα υποσχεθεί στη γυναίκα μου και στον εαυτό μου, από σήμερα Δευτέρα (θω συνήθως) αυστηρή δίαιτα!!! Τι θα πρέπει να κάνω με τις γλυκές σου αναρτήσεις; Είσαι μια πρόκληση...
Φιλάκια
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Στράτο μου
κι εγώ με τις υποσχέσεις μένω...όταν πρόκειται για δίαιτα :)
Ο χρήστης fotinas είπε…
Σ΄ευχαριστώ καλή μου φίλη για τα γλυκά σου λόγια και λυπάμαι τόσο....που έχασα αυτό το ΄΄γλυκούργημα΄΄ από κοντά..-να σου πω ότι δεν τρέχουν τα σάλια μου;ψέμα!-αν κι είμαι από τους τυχερούς που έχουν δοκιμάσει ...αρκετά!...και τα λέμε το πρωί..με κούπα καφέ που μόνο εσύ ξέρεις να φτιάχνεις...παιδιά χανετε!....
Ο χρήστης ΕΛΕΝΑ είπε…
Α πα πααααααααα:))
Φεύγω να μην βλέπω τέτοιους πειρασμούς!!
(προηγουμένως όμως φροντίζω να αντιγράψω τον πειρασμό για να τον ...εκτελέσω λίαν συντόμως;-)
Ο χρήστης Ra Ma είπε…
Τι ονειρεμένες φωτο είναι αυτές!!!!! Έτσι φαίνεται και της μητέρας μου!
Οι δε τελευταία φωτο λες και έχω κόψει εγώ τη πρώτη μπουκιά είναι!!!
Ο χρήστης EKT είπε…
Kαταπληκτική μαγείρισα cookitsa.. Αλλά οι ευχαριστίες πρώτα στη μητέρα σου. Την ευγνωμονούμε για τις τόσο λεπτομερείς οδηγίες, ευτυχώς.. γιατί με τις αοριστίες τύπου, "βράζετε το σιρόπι ( πόσο; πότε είναι αρκετό) ποτέ δεν έβγαλα άκρη. Γι αυτό και κάθε χρόνο αποτυγχάνω στα μελομακάρονα που οι κόρες μου αποκαλούν " πετρομακάρονα" ή " πετρομπέηδες", μήπως μπορεί να βοηθήσει λίγο η μανούλα σου;
Με την ευκαιρία, σε μία ώρα, πρώτα ο Θεός, αναχωρούμε για Μάραθο. Θα γυρίσουμε Δευτέρα απόγευμα. Θα στείλω φωτο.
φιλάκια
Ε
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
@Θύμιο μου
....ήξερα εγώ τι σου σερβίριζα :)

@Ελενη μου
σ'ευχαριστώ πολύ,εδώ τα ευσημα πάνε στη μαμα :)
τα μελομακαρονα τα βρίσκω ζόρικη υπόθεση κι εγώ,μια φορα που εκανα απετυχαν στο σιρόπι,αλλά της μαμας είναι πάντα σωστά!...θα φροντίσω να σου εξασφαλίσω το μυστικό :)
αχ σας ζηλεύω που θα είστε στην πατρίδα...φωτο οπωσδήποτε...για να δούμε λίγο θάλασσα...στη Κυπ/σία,τις γιορτές, αυτο ήταν που ευχαριστήθηκα πιο πολύ...θαλασσα και πάλι θάλασσα...
Ο χρήστης Ra Ma είπε…
Αφενός χαίρομαι που ο tzonakos δεν πέρασε από δω!!!!

Αφεδύο, σας μεταφέρω τις ευχαριστίες της Μαριάννας. Που το ξέρατε λέει ότι είναι το αγαπημένο της γλυκό! Όταν της είπα ότι έτσι το κάνει και η μαμμά μου ...τα άκουσα!!!!

Καλημέρα!
Ο χρήστης betty είπε…
Χα χα και χο χο, πολύ καλή η Μαριάννα!!! Την επόμενη φορά θα το δοκιμάσουμε παρέα. Η cook θα σερβίρει κι εμείς...θα τρώμε!
Ο χρήστης heart n soul είπε…
τι σέξυ συνταγή είναι αυτή?!?! Τι εκμαυλιστικές φωτογραφίες?!?! Ευχαριστώ γλυκιά cook που μου έλυσες την απορία πώς μένουν τραγανά τα φύλα του γαλακτομπούρεκου! Επιτέλους!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
καλώς την, καλώς την πάλι, και καλή χρονιά με ό,τι αγαπάς ευαίσθητη καρδούλα μας :)
merci και για τα καλά λόγια,οι φωτο υποθέτω απλά δείχνουν πόσο το αγαπάω αυτό το γλυκάκι...και ναι,να είσαι σίγουρη οτι με αυτό τον τρόπο δεν προκειται ποτε να σου μαλακώσουν τα φύλλα :)
φιλια!
Ο χρήστης Unknown είπε…
τωρα που σας γραφω, ειναι στο φουρνο... Τοσο μου αρεσε η συνταγη, που τη φτιαχνω παρ'ολο που ειμαι αρρωστη και δεν εχω γευση!!! Θα το μοιρασω ομως σε ολους οσους εχουν κολλησει τη μουρη τους στο φουρνο και θα σας πω -αν και ειμαι σιγουρη!!!!!
Ο χρήστης cook είπε…
celia
ελπίζω ολα να πηγαν καλα...και περιμενω σχόλιο!
Ο χρήστης En Roc a la Cuina είπε…
Hola guapa tu

tens una cuina Hummmm, deliciosa, Felicitacions

mil petonets Susanna
Ο χρήστης love2love είπε…
Κοπελαρα μ σε απειλω δεν ηξερα οτι εισαι απο αγρνιο την επομενη φορα που θα σκοπευσω να ερθω θελω ενα δικο σου γαλακτομπουρεκο που λαχτα ρω καιρο εβγαλα φωτο και εκεινο το μαγαζι σας με το γλυκο αυτο και ηθελα πολυ να παρω αλλα κρατηθηκα
Ο χρήστης Unknown είπε…
Keep your fingers crossed!
Το πρώτο μου γαλακτομπούρεκο ψηνεται στο φούρνο αυτή τη στιγμή. Μου άρεσε πολύ ή συνταγή σου, πολλές σαφές οδηγίες και πολλή λογική ροή!
Ευχαριστώ για τον κόπο, είμαι σίγουρη ότι θα βγει τέλειο!
Ο χρήστης cook είπε…
@jane Doe
μεγάλη μας τιμη που μας προτιμήσατε!ευχαριστούμε πολύ κι ευχόμαστε το γαλακτομπούρεκο να είχε επιτυχία,και η μαγείρισσα να πήρε βραβείο αντάξιο του κόπου της(σα να λέμε...πιατάκια άδεια!)
:))
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πείτε μου σας παρακαλώ πώς καταφέρνετε το κάτω φύλλο να είναι τόσο τέλεια ροδοκόκκινο;Eγώ ποτέ δεν το έχω καταφέρει.Μπράβο σας.
Ο χρήστης cook είπε…
Λοιπόν δεν είναι καθόλου δύσκολο,αρκεί να έχετε βουτυρώσει καλά το ταψί και βέβαια να μην το ψήσετε σε ανοξείδωτο σκεύος...τότε δεν πρόκειται με τίποτα να ροδοκοκκινίσει...μόνο πυρέξ ή τύπου λαμαρίνας ταψί...καλή επιτυχία(και συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση!)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Τι κάνεις όταν ζαχαρωσει το γαλακτομπουρικο
Ο χρήστης cook είπε…
λυπάμαι πολύ για την καθυστερημένη απάντηση! αν ακόμη δεν έχετε βρει τη λύση προτεινω να ρίξετε λίγο νερό και να το ξαναβράσετε λίγο ακομη

Δημοφιλείς αναρτήσεις