Αθίγγανοι...

"...στον κήπο μου γελούσανε τα ρόδα....κάτω από πέπλους μου έστελναν δροσοχαιρετισμούς...

...και πέρασα...
...οι αμύριστοι στοχαστικοί πανσέδες με κοίταζαν, ασάλευτοι...

Και στάθηκα σ'αυτούς".



(Β.Στάθης "Ρομά")


Οι τσιγγάνοι ξεκίνησαν το ταξίδι τους πριν αιώνες από την Ινδία. Έφυγαν γιατί ανήκαν στην κατώτερη κάστα, να γλιτώσουν...αλλά από τότε ακόμη φεύγουν... Υπάρχουν εκατοντάδες φυλές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, άλλες κοινωνικά προσαρμόσιμες, άλλες εντελώς φευγάτες, όπως οι ρομά... που το παλεύουν ακόμη, τι ν'αποφασίσουν δεν ξέρουν. Αγαπούν την άναρχη ζωή τους, μα κι η οργάνωση τους βολεύει για να γίνονται αποδεκτοί και να εξυπηρετούν τις ανθρώπινες ανάγκες τους. Ούτε κι η Πολιτεία αποφασίζει γι'αυτούς, έχει τους δικούς της λόγους ή δεν έχει καθόλου τρόπους(η τέχνη της ανθρωπιάς είναι άγνωστη στους πολιτικούς);


Όταν τους ζήσεις, τους άναρχους, κατανοείς ότι έχουν ένα χαρακτηριστικό που φτάνει για να τους κερδίσεις... αφοσίωση σ'αυτόν που αποφασίζουν να εμπιστευτούν...

Τις παραπάνω φωτογραφίες τις επέλεξα από ένα καταπληκτικό άλμπουμ του Ζήση Καρδιανού.

Ας με συγχωρήσει επίσης κι ο ποιητής που δε γνωρίζω τ'όνομά του να τον μνημονεύσω!

Σχόλια

Ο χρήστης mrs Smith είπε…
Αυτοί οι "άναρχοι" πάντα με γοήτευαν betty μου, είχαν μια λεβεντιά στα μάτια μου. Φάνταζαν όμορφοι. Τώρα δεν ξέρω βέβαια, με την "τακτοποιημένη" ζωή τους.
Αλλά τουλάχιστον υπήρξαν άνθρωποι ελεύθεροι.
Ο χρήστης heart n soul είπε…
θαυμάσιο ποστ μπέττυ :)
Ο χρήστης heart n soul είπε…
μ'έκανες κι έψαξα για τον φωτογράφο, λέγεται Ζήσης Καρδιανός και ένα από τα σάιτ που βρήκα είναι αυτό http://www.pbase.com/ziskar
Ο χρήστης Μαρινα ..... είπε…
...ταξιδι στο πισω μου προσφερες!
στον Λουντεμη των παιδικων΄μας χρόνων...
στο Μπιθρο το Γύφτο...
αγαπημενος του Μέλιου ...
που με εμαθε να τον αγαπω κι εγω...
και μου θυμησε ...΄
τα αστερια να ξαναμετρησω...

καλη σου μερα ΒΕΤΤΥ μου αγαπημενη
καλη σου μερα
Ο χρήστης Σπύρος είπε…
Εχουν την άγρια ομορφιά στην νοοτροπία και γενικά στην ιδεα για την ζωη αλλα και στις παραδόσεις. όμορφες φώτο..Φιλια Καλημερα:)
Ο χρήστης betty είπε…
@mrs smith, καλώς μας ήρθες! Ναι, είναι αλήθεια ότι ελευθερώθηκαν κάποτε αλλά πολλοί είναι παντελώς άναρχοι(μη οριοθετημένοι να το πω; κι αυτό δημιουργεί τραγικά προβλήματα στις γενιές τους.
@heart n soul, σ'ευχαριστώ, κάποιος χρειαζόταν να κάνει αυτή τη δουλειά!!!(εγώ τις βρήκα στο dpgr.gr)
@Μαρίνα μας αγαπημένη επίσης, πόσο χαίρομαι όταν περνάς, φιλιά γλυκά!
@Καλημέρα Σπύρο! Για να δω τι μας ζητάς πάλι!
Ο χρήστης heart n soul είπε…
betty:))
marina, me too-me too!!!
Ο χρήστης betty είπε…
A, ώστε έχουμε και κοινές φίλες. Από την αρχή τη συμπάθησα τη Μαρίνα κι από τότε που μου ανέφερε και τον π.Ιάκωβο κατάλαβα ότι δεν ήταν τυχαίο!
Ο χρήστης Ra Ma είπε…
Οι φωτογραφίες πολύ ωραίες!!!!

Η πραγματικότητα πολύ σκληρή.

Δημοφιλείς αναρτήσεις